Učitelj

228 · Учитељ

опробаних методичара ја изјављујем жаљење и идем даље. За. излаз из ове ситуације слути ми мисао: оставимо времену да оно преко нових снага каже своје. Ја имам стрпљења...

Напослетку! Апарати о којима је реч доста су скупи, стога је и тешко да ће их која школа имати (нарочито „Кинемотограф“). Али када је имало педагога и методичара који су се усуђивали да наставницима ради успешнијег савлађивања букварске наставе препоруче слова од колачића, која би имас право да поједе сваки ученик пошто им име погоди, (а то је свакако скупље средство), онда зашто не препоручили ове новине које нам олакшавају рад а обезбеђују успех што опет не значи да се мучно са њиховим недостацима. Еволуциони закон намеће нам ова учила као савремена.

ИЗ НАШЕГ УДРУЖЕЊА Ivan Dimnik: -

Анино p|DWĆRNjR WGŠiM ОКА MRHMIYMIR ~ HFMRHHU.,

Pričela se je sezija zborovanj in s tem delovanja naših okrajnih učiteljskih društev. |

Pole > organizaciiskih in administrativnih nalog imajo naša. drušiva važen kulturen pomen in nalogo.

Kulturna naloga naših okrajnih društev se ima razvijati V dveh pravcih, in sicer na znotraj med člani in na zunaj, na polju' narodnega prosvečivanja, med nečlani, t. i. med тад о 1 1008 v najširše plasti.

Med člani se vrši v prvi vrsti v smeri Sama obi ovali-um, :

ali nadalinega izobraževalnega delovanja, kar vrše društva s prirejanjem sistematičnih počitniških socialno-izobraževalnih iečajev, Z. пауапјапјет članstva za pravilno izrabo okrajnih in lokalnih učiteljskih knjižnic, s širjenjem stanovskega tiska med članstvom in. s prirejanjem predavanj ob priliki društvenih zborovani.

In prav Teh, zadnjih; predavanj se hočem dotakniti danes..

Sistematični socijalno-izobraževalni tečaj so za danes radi tehniških in gospodarskih fežkoč za nas samo še ideal; okrajne-