Učitelj

и

Књижевни преглед 739

Лике завршава свој рад Графичко причање код детета формулацијом резултата да се дете У графичком причању, као и у представљању статичких призора, све више удаљује од интелектуалног реализма у колико бива старије и тежи ка визуелном реализму.

Фукол у чланку Чулне оштрине и заостала деца са„општава резултате менталних и чулних мерења која је извео код деце.

Најзад, заслужује да се помене и занимљив Клапаредов чланак Ге Cinema comme mćihode 4' ешде де | епћат, у коме «у изложене користи које кинематограф даје студији детета.

Алексинац, маја 1924. · Слобедан Поповић.

Б.) РУСКИМ

Њ. И. Фиусек, Детскин сад Монтесори, 1923 в 80, стр, 215, 9.50 дин. (ова и остале руске књиге могу се набавити у Свесловенској Књижарници, Поенкаерова, 36 у Београду).

Методи чувеног светског педагога Монтесориеве, тако су мало у нас познати. Два три три чланка су ништавна и нејасно представљају њене педагошке реформне тежње. Београдско „Забавиште“ у овом духу, као да није живог

Г-ђа Фаусек је наставница педаг. инст. за прешколско образовање у Петрограду. Ово је дело плод „огледа и посматрања у току седмогодишњег рада у дечјим вртовама по систему Монтесориеве“ — те се и тиме препоручује, а нарочито и једноставним илустрацијама, које врло често више казују Него сам текст.

Главни делови ове драгоцене књиге idi ђ Васпитање · чулних органа, 2) Опис дидактикчког материјала нашег деч_јег врта, 3) Детаљно описивање веџбања на горе изнесеном матерцалу, 4) Општи закључци, 5) Индивидуалне лекције, 6) Дисциплина у слободи, 1) О посматрањима п дневницама.

Ми не улазимо, за сада, ни у какав теорички претрес главних принципа ове књиге само с тих разлога, да неке вамерке не би многе одвукле од намере да књигу набаве. Наше "забавиље, све интелигентне жене које знају руски и сви нас-тавници млађих разреда ако рачунају на прогрес у своме раду

[55