Učitelj

44 ~ ___ BU "Учитељ

6) Да ли је школски успех бољи у једној од ових врста. школа 2 Е

У свима предметима или у којима нарочитог Како то објашњавате 2

__в) У којим другим душевним и карактеристичким 0с0-

бинама . разликују се ђаци оба пола2 Или се овде, можда не огледају разликер |

г) Самосталне опаске:

Овај Бранов упитник завршава се с општом рубриком: Опаске и примедбе ма које врсте било.

У Завршна реч.

Бранов упитник изазвао је читав низ оваквих упитника у и изван Лајпцига. Овај је упитник, може се рећи, и потстакнуо недавни рад лајпцишког учитељског психолошког инcraTyTa (Psyhologisches Jnstitut des Leipziger Lehrervereins, Leipzig.

Hramerstrasse 4, П) што га је саставио учитељ Феликс Шлоте,

под насловом: Апмејзипсеп 217 Untersuchung 2ећпјаћмсег, 1922. ст. 12.

Наравно да су и Шлотов и Бранов план само један корак приближавању праве истине. Да се дође до ове треба: 1. дати једну критичку и конструктивну штудију, која би се бавила суштином и важношћу одабирања и васпитања врло даровите деце. 2. Треба критички промерити критерије, које су узимате као путовође у прошлости и истаћи потребу усвајања чисто. педагошко-дидактичких критерија као на шаблон за право решавање овога проблема. 3, Треба утрти пут за даљне експериментално испитивање, које се бави специфичким питањима у области педагогије врло даровитих ђака, и 4. Треба предузети оригинална (експериментална и упоредна) испитивања и на екстензивној и на интензивној страни.

То су опитни циљеви за овакав рад. Специјалне сврхе су још многобројније: 1. И нашим педагозима и публици треба обратити пажњу и на потребе наше даровите младежи (без разлике вере, политичког убеђења, и друштвено-економског положаја) и на вредности које се рађају, ако се стварају специјалне прилике за ову класу деце; 2. Сабирање и класификовање свих типичних података о веома даровитој деци, у намери да се што боље формулишу извесна основна начела,