Učitelj

442 Учитељ

Управитељ је накнадно 27. ов. мес. приредио чај свом Колегијуму и тако се растао са својом школом.)

На овом последњем састанку биле су наставнице Вежбаонице, којима је Љ. Протић био школски надзорник по положају. Оне су му у знак пажње поклониле скупоцен дивит с прибором, а г-ђа Бета Вукановић сликар, поклонила му је једну скицу пок. Ристе Вукановића, свог мужа и дугогодишњег наставника Жен. Учит. Школе у знак сећања на његовог одличног сарадника у спремању вредних учитељица. Тако се Љ. Протић растао од свог колегијума и од својих ученица, да

једно друго никад не забораве. Н. Глушчевићка, проф. Ж. Уч. Школе у пензији.

Пенхологија, педагогија и учитељи)

Под овим насловом приказао је г. Владимир Вујић у октобарској свесци „Просветног Гласника“ од 1924. год. Џемсове „Психолошке поуке учитељима“, које је превео на српски г. Милораћ Ванлић. За чудо је да г. Вујић нарочито истичеи цени у Џемсовој књизи баш она места, која најтеже могу издржати разумну критику, док њене најлепше странице и не помиње, Њему се нарочито свиђа што Џемс отворено признаје да учитељи не могу много од психологије ишчекивати.. „Психологија је наука, а васпитање је вештина; а науке не стварају, саме собом ни једиу вештину“ — вели Џемс, а уз њега то понавља и г. Вујућ. Све је то, равуме се, тако тачно, да га не бисмо ни помињали, да Џемс из ове просте и јасне. чињенице не изводи један сасвим оригиналан закључак: „Не педагошка психологија ... већ провретши и запазити овде су нам (т. ј. при васпитању деце) једини помагачи“. (Ми овај став цитирамо по г. Вујићу, јер га код Џемса нисмо могли

1) Интересантно би било сазнати разлоге за уклањање у невреме с управитељске дужности овога одличног просветног трудбеника али се надамо да ће нам он то објаснити,

У) Овај чланак био је написан пре скоро годину дана за „Просветни Гласник“. Па пошто је „Просветни Гласник“ престао излазити а у овој години доносиће само службене вести, то је писац чланак уступио. „Учитељу“.