Učitelj

538 Учитељ

монографија о дотичној теми, јер би могла послужити као узорпри израђивању датих питања педагошко-психолошких. То јерад из области експерименталне дидактике, логички је заснован“ са брижљиво одабраним и добро обрађеним материјалом.

Књига његова: „Упусшво за природно моралисање у школи“ надовезује његове погледе раније изнете у моралним слабостима детињства. Разуме се, да се он овде није могао задовољити формулисаним проблемом, јер питање моралног васпитања је тако опсежно. Практичи интерес ауторов се и овдеморао испољити. Све његове мисли о томе питању управљенесу одређеном практичном циљу, како да се научно заснује“ морално васпитање. Већ у самом наслову аутор је јасно истакао своје гледиште. Ако имамо могућности да просуђујемо критички» средства моралног васпитања, морамо имати јасан основ моралности. Без анализе, како је то вршио, Хлуп, то није могућно“ Исто тако његово дело.

Испитивање душевних појава код деце наставак: излагања“ у књизи о „памћењу“. Само док је у „памћењу“ оградио један део душе, у овој књизи проширује свој интерес на: целокупну“ област државног живота. И ова књига гачно указује, коме“ циљу је управљен научан рад ауторов. Практични смер, који сеи до сад у раду Хлуповом истицао, потврђује, да је Хлупов“ рад хомоген, тј, да све израста из истог корена и даје делу. одређену црту. самосталности.

И за овај свој задатак постављен истраживањем на чврсту“ основу, припремио се Хлуп решењем основних питања психолошких. Није могуће латити се истраживања, ако се нема јасног“ пеихолошког гледишта. Хлуп се слаже. с новом психологијом: Он даје вредност душевном животу индивидуе за тоталитет;. Долази до тог уверења студијом генезе нормалног душевног“ живота и студијом абнормалних случајева. Ивложити- цео душевни живот је мучно, готово немогућно, Али се могу одредити јединствене душевне особине, у којима се индивидуа манифестује. С тога гледишта. Хлуп врши свеју критику метода данашњег испитивања. Насупрот Бинеовом покушају, да одреди" индивидуали душевни карактер помоћу тзв. тестова, Хлуп ставља

. захтев психолошког разумевања. Тестови по Хлупу. не могу.

дати тачну слику душевног живота индивидуе, јер суповршни: