Učitelj

Краћи прикази 703

су Штерн, Бине, Д-р Симон, Декроли и Терман. И данас по-

моћу њих, можемо "ких функција, и да

да сазнамо унутрашњу структуру психичконстатујемо какве су извесне душевне

особине и способности појединих лица. Ово последње врши се помоћу експеримената т. з. тестова којима се може доћи до лепих резултата у раном детињству, а нарочито при проучавању школског детета. И ако за наставнике основних и сред"њих школа претежније је испитивање школског детета, ипак Дер Крстић сматрао је за потребно, да нам пружи ову лепу књигу, која ће упознати наставнике прво са методама испитивања интелектуалних способности даровости код деце до "поласка у школу, а које израдила Алиса Декедр. Према функ-

„цијама тестови за гподељени су у пет 1. Тестеви за 2. Тестови за 3. Тестови за 4. Тестови за 5. Тестови за

испитивање деце пре поласка у школу група:

испитивање развитка говора.

испитивање ручне окретности. испитивање способности за посматрање. испитивање појма о броју.

испитавање способоности за расуђивање,

Циљ је овим тестовима да се утврди ниво младог нор „малвог детета и одреди ниво заосталог детета до поласка у „школу. Да прегледамо укратко ове групе тестова.

За испитивање развитка говора код деце Алиса Декедр

израдила је серију

од 26 тестова и испитала 300 деце од 2—7

година у Женеви. Тако је добила скалу помоћу које се могао мерити развитак говора код деце. За ручне окрепљивости увела је само један тест, којим се мери брзина ручне окреп_љивости. За испитивање способности за посматрање послужиле су јој Декролијеве игре, које се састојале из поклапања идентичних слика, а којима се испитује пажња. Серија има +0 тестова. За испитивање развитка појма о броју узела је _ Декролијеве тестове. Серија има 11 тестова За испитивање способности за расуђивање унела је само 4 теста. Уз сваки тест долази објашњење и упутство.

На крају ове књиге налазе се оправдане примедбе писца. ЧРад Алисе Декедр не може се узети као дефинитиван систем, "који би се могао и код нас применити, већ се њен рад цени

„као покушај. Њега

треба ревидирати и проширити и израдити

уједан систем за нашу децу. То изискава опсежно испитивање

7%