Učitelj

704 Учитељ

великог броја деце, да би се дошло до утврђених серија тестова. Тај велики посао предузимају наши вредни радници на дечијој психологији. Др Крстић, и Д-р Медић који на том. пољу успешно делају код нас и верујући у њихову истрајност: надамо се да ћемо један такав разрађен систем и добити, Препоручујемо свима наставницима-цама ову књигу. Бора: Ацић,

Dr Бранислав Крстић: Психолошко исашитивање деце у" првим данима школских живота.

__Г. Крстић је ставио себи у задатак, да обавести нашу: јавност о резултатима психолошког испитивања деце почевод раног детињства, пре ступања у основну. школу па до навршене четрнаест године, Ово је друга књига из те области. и говори о испитивању деце приликом ступања у основну» школу. Писац нам на почетку износи кратак историски преглед о томе, како је до сада вршено испитивање духовног“ дечјег капитала при ступању у основну школу. Мишљења једа су код овог испитивања била од особитог значаја само. два експеримената у Немачкој: Ог Винкира у Лајпцигу и» Рг Штерна у Алтони. Ову своју књигу г. Крстић је посветио. Винкировом раду и обавестио нас детаљно са.његовим експериментима. Рг Винкир, асистент Института Учит. удружења у Лајпцигу желео је да испита способности дечје, које деци доносе“ у основну школу. Винкир је велики број деце подвргао тестовима обавештавајући се о седамнаест различних способности дечјих. Г. Крстић нам исцрпно износи тај Винкиров: рад. Износи нам питања, која је Винкир упућивао деци, мерилоза оцењивање њихових одговора, класификацију тих одговора и најзад критичке напомене, где им је било места. Пало намје у очи, да Винкиров тест „памћење смисаоновг. градива“ није сребно изведен. Винкир је ту деци испричао једну слабу, неповезану причу. Деца ће морати да. напрегну свој инстикат, да би детаље те приче повезали у. целину и схватили је употпуности. Гу је требало изнети деци какву класичну причицу, језгровиту и карактеристичну, чија се: идеја излажеизразито и јасно. Тако је у Термановим. тестовима. У књизиз