Učitelj

Нови покрети у васпитању 661

наставне предмете прегледају се и сагласеу разредном наставничком већу, па се онда позову и ученици дотичног разреда те им се саопшти И о њему се разговарају. Неки пута се дешава да се ученици не сагласе са извесним методским јединицама које су предложене сматрајући да неће моћи наћи градива за изучавање извесног предмета или сматрају да им је то непотребно да уче — али то је ретко, јер у сва“ ком овом „договору“ с ђацима њима се унапред објашњава од каквог је значаја рад који се предлаже; како се може извршити; каква вежбања треба да претходе и да се спроводе; утврђују се задаће; показују карте, цртежи, штиво и т.д. утврђују какви писмени радови треба да се изврше и до кад, шта треба децу да науче напамет; шта треба учитељ да равјасни деци и распоред времена и рада.

Овим „договорима“ је циљ да се јасно и подробно обавесте ученици како ће се вршити настава и шта ће се учити у дотичном месецу. Каже им се одакле ће се узимати градиво за коју методску јединицу и шта би они могли сами да ураде својим силама да дођу до неког знања

Пре него што ће се предавати о чему треба ранијсаопштити ученицима нН, пр. где могу наћи градиво о предмету који ће се учити По овом методу који има великог вначаја за успех у настави учиници се труде, да пре но што дође на ред то предавање, науче сами што о томе предмету било рецимо посматрањем природе, друштва или распитива њем код оних који то внаду, било читањем какве књиге у. којо: се о томе предмету говори. Ако то сами ученици не могу наставник ће их упућивати како да се помогну и где да нађу материјала. Главно је да се код њих разбуди интерес за сазнањем о предмету.

У овоме методу игра улогу с једне стране радозналост дечја и амбиција да се осете и они самостални те да покажу Да су у стању нешто научити сами, без туђе помоћи, а с друге стране утакмица међу друговима: сваки се труди да покаже да зна нешто више од другога о дотичном предмету.

Све што је потребно за неко предавање треба да је на мети у школској учионици или „лабораторији“ — пре одређеног часа. Н. пр. ученици имају да уче према распореду у четвртак о мачци. Већ с понедеоника је у школи обешена на