Učitelj

104 Учитељ

I nisam opet utekao glasu savjesti. Lovio me po tamnim i mokrim hodnicima. Ulovio me baš u času, kad primih kvaku na vratima.

— Stani! Vidiš li, da ti želim dobro! 18 učenika znade, što je dopunjak posve sigurno. To je kolosalan uspjeh! Srdđiš li se na me još uvijek?

— Ne, ne srđim se! I ovde sam našao topline! Nisi li čuo Ančicu? Pa Branka! Zar te ne zadivi Ančicina rečenica: Sunce grije sirotinju?? Pa onaj završetak o ptličicama! Smatram to 1lispjehom. Sve je drugo prosta podloga za umjetničku sliku! Ne mogu vjerovati, da nisi osjetio onu silnu ironiju Zlatičinog smiјећа, Кад је сша ха „proširak“....J |

Sentimentalnosti!!!......

Nisam ga dalje čuo. Otrgnuo sam se i odjurio u hladno predvečerje bije KIŠOMI......

Mato Lovrak.

Предавање из природних наука. 0 барометру. о

За ТУ разред основне школе.

Наставна средства: Барометар са живом и барометар без живе (анероид).

Предавању о барометру мора да претходи предавање о притиску ваздуха, као што је и у званичном програму.

Is

Шта врши ваздух на свако телог — Ваздух притискује свако тело у вздуху. — Да ли је притисак ваздуха увек истир — Притисак ваздуха је различит. — Зашторг — Зато што је ваздух некад влажан, некад сув. Ако је ваздух влажан, он је онда ређи и притисак му је мањи. Ако је ваздух сув, он је гушћи и притисак му је већи. — Да ли вам је позната једна справа којом се може измерити притисак ваздухаг — Јесте. — Која је то справа» –- Барометар. — (Ово ће се питање поставити у градским школама, где су деца могла видети барометар. У