Učitelj

Књижевни преглед · IO

Rotten, E. Washburne, K. Wilker, L. W. Wilson. KogQepepuuja била несумњиво плодна, особито за оне, који су се ијоле детаљније бавили педагошким питањима. Принцип слободе постаје централном тачком у васпитању, премда тешко крчи пут у Европи, нешто ради традиција, а нешто и услед не. разумевања. У америчком је школству овај принцип био одувек предуслов свега. С тога су нарочити значај имати извештаји америчких педагога. Осим поменуте основне теме, расправљало се у ужим кружоцима и о другим актуелним питањима, као н. пр. о косдукацији у пракси, о пркосној деци, индивидуализацији у настави, 0 историјској настави са међународног становништва, о одојчади, о младежи која је завршила основно школовање, о испитивању интелигентности, о саветовању при избору позива, о новим путевима уметничког васпитања и т. д. Расправе се нису ограничавали једино на основну школу, него на целокупно школство. Расправљало се на енглеском, француском и немачком језику; расправе држане на једноме од ова трн језика, превођене су и на друга два. Дивна околица и другарски дух тих конференција, учинио је учествовање пријатним. А.

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

А) РЕФЕРАТИ О ДОМАЋИМ КЊИГАМА И ЛИСТОВИМА.

Читанка за ђаке И разреда основне кшоле (са сликама). · Саставио Милорад А. Вујанац, учитељ. ово одобрено издање.“) Београд 1927. г. Издавачка књижара Г, еце Кона. Цена. 12 динара. Стр. 143. мале слике.

За сваку ђачку читанку од највећега зачаја је питање о избору и распореду градива. i

Читанка ова садржи три дела, и то, први, који има наслов: „Господарство“, са два поднаслова, од који је први „Дом“, а други „Двориште“; други део читанке носи наслов. „Завичај и Држава“, а трећи „Природа наше ошаџбине“.

%#) У истини ово издање није одобрено, нити може бити одобрено: пошто је ова читанка одбијена на стечају за израду читанака.

УЧИТЕЉ a