Učitelj

Књижевни преглед 301.

отских осећања“. Устав прописује „верску трпељивост“, а стечајни услови: „да све читанке буду израђене у духу народног јединства“. Сваки састав уноси се зато, што је он један битни део организма општега васпитања или део наставе из језика.

Од буквара па кроз све 4 читанке пружају се нове представе и примери за нове појмове. Зато буквар и све читанке чине једно цело и потпун посао.

Мој распоред грађе у 3 дела, па логични ред односа детета према члановима породице и домаћинству, па према завичају и држави, а примери за опажање природних предмета редом од поч.тка јесени до средине лета и т. д. доказују примену начбла поступности, савремености, природности, концентрације и др., и сваки то види, а само г. Јова прави се шерет као онај „мој хоџа са фењером“.

Педагошке мане, које г. Јова наводи, дакле, не постоје у мојој читанци, а његово је мишљење усамљено и недоказано но силом ковано или због неразумевања или због каквих других разлога. о (Свршиће се)

· Б) СТРАНИХ

Француских Те Стета scolaire et čćducafeur, = практична књига з2 употребу наставника, од Еисепе Кебош-а, учитеља у Зат!Епеппе, ćditeurs: Les presses universitaires de France, — 1997.

Епх: Е:. 4.

Позната је ствар, да примена биоскопа у настави и васп :тању даје врло добре резултате. ако су само филмови добро изабрани и вешто употребљени. Наведена књига: „Школски биопскоп и васпитач“, има задатак да послужи као згодањ приручник као подесва практична ручна књига, свима оним наставницима, који су у могућности да у току предавања. оживе и допуне своја излагања помоћу интересантних слика.

Ова књига има три одељка. У првоме делу писац је укратко изложио васпитну вредност и користи које биоскотк пружа васпитачима у школској настави. Педггошки значај школског биоскопа данас је неоспоран а његов утицај на омладину је ефикасан. Писац то потврђује и наводима по-