Učitelj

Школство у свету 519

згрћући лопатом земљу са исто тако много одушевљења као што га манифестују при спорту. Друштвене куће расуте свуда по неравним угловима земље беху тако раскошне. У овим угодним, лепим и мирним светињама човек може наћи старе лаке столице, колекције књига и часописа, слика, извесно радио или грамофон и поједине делове расклопљене машинерије. Целокупна атмосфера школе даје одређен циљ и идеале.

Есоје де Р Пе де Ртапсе је била мање срећна у своме развијању имајући незгоду око напуштања њених оригиналних творевина и дом у ратној зони, али је она храбро предузела проблеме нових радова на лепој земљи старог замка близу Париза. Групе су добро развијене; гајење музике и позоришта је на високом месту; спорт је такође на свом месту; настава је уравнотежена са згодним приликама за рад.

Швајцарска

Швајцарска представља две групе [апдеглећипозћете-а: на југу француске школе око Женеве и на северу око ОЈепзвер -а, 5сћо1ов5-а, КеНкоп-а и Ног Ођегкасћ-а. Свака има свој индивидуални квалитет одређен по личности директора, типу ученика и непосредне околине. Све су од вредности као центри прогресивног васпитања, прибављајући домаћи и школски живот. Иншернационалне Школе у Женеви и Ебого de Suiss Romande y Лозани комбинују две врсте школа тежећи да дају користи ученицима дневних школа који се увече враћају својим кућама.

Једно неочекивано откриће беше Привашна Школа у Женеви, која има једну добро организовану игру која се врши један или два пута сваке недеље. У једној дугачкој соби где главну улицу чува стражар има два реда дућана, трговина на велико, банака, штампарија за новине, трговина за одело, начелникова канцеларија и т. д. Већи део робе је изложени продаје се за локални промет.

Maison аез Рефгиз Института Ј. Ј. Кошззоу-а има много духовног материјала за независно учење са малом децом и дух групе је значајан за природну слободу која је у равнотежи са дужношћу и обзиром према другим. Посматрање и раду таквој једној атмосфери су богато искуство за учитеље који ту студирају. |