Učitelj

Народно просвећивање 595.

ско језеро, Панонску равницу, море, северни и јужни пол, живот великих вароши и т. Д., они све то могу видети на платну помоћу филма. Ето нам најприближније очигледности из земљописне наставе.

У колико наставу природних наука не можемо извести у самој природи, ми ћемо се такође најбоље послужити филмом. На њему можемо посматрати живот биљака и животиња и уочити узајамност која између њих постоји. Чак шта више филм, уз помоћ микрофотографије, иде још даље;па да очигледно може преставити многе природне појаве и живот многих природних бића који на,други начин не би могли посматрати (живот микро-организама, брзина и струјање крви, ход пушчаног танета ит. д.) снимљени историјски догађаји, кад их ученицима на филму кинемотографски при: кажемо, помоћи ће да те догађаје боље схвате и о њима и историјским личностима правилније суде.

Од не мање важности је филм за телесно здравствено васпитање омладине. Добре здравствене навике, гимнастичко | спортске вежбе, развој сузбијање и лечење разних болести, филмом ћемо приказати боље него најживљом речитошћу. О овом сам се и лично уверио, јер сам пре неки дан на школ“ ском кинем. апарату приказао деци филмове „Туберкулоза“ и „Прашина је опасна“ и морам искрено признати да је ово учинило више него свл моја ранија настојања да се учионица "ослободи убитачне прашине. Такође ме изненадила прецизност | са којом су ученици изводили спортско-гимнастичка вежбања после приказаног филма „школа на сунцу“.

_ Да филм заиста има велику важност у васпитању и на. стави, најбољи нам је доказ Француска и остале западне земље, које су већ одавно, при својим Министарствима Просвете, организовале нарочита кино одељења, која се старају“ да свака школа дође до што већег броја васпитних и за на ставу подесних филмова и кинем. апарата

6.) Значај филма на пољу народног просвећивања.

Сем службе коју филм чини васпитању и настави у школи он данас одлично служи народном просвећивању: чувању народног здравља, подизању народне привреде, трго-

вине, индустрије и т. д. Данас се скоро ни једно културно.