Učitelj

Књижевни преглед 539"

овим читанкама разбожен а очовечен, и подлеже суду човечијем као свако грешно лице а губи неприкосновеност, а то није идеологија о Богу. Где је год Бог поменут није требало, јер је наопако. Основно је правило вере: нишша не бива. без воље Божје, а зло Он не шаље но оно не долази као Последици човечијег греха. Ћ овдер Ево!

| Мил. А. Вујанац.

— Наставиће се —

Д-р Душан Рајичић: Посебна дидактика. Свеска друга.. Настава матерњег језика са наставом почетног читања и писања. Београд, 1928. год. Цена 25. дин. стр. 127. |

Рапидно напредовање дечје психологије, нарочито од обилне примене експеримента, није остало без свога одјека“ на пољу педагогије. Многобројна дела, која су се само за. ово неколико послератних година појавила у педагошком свету, најбољи су нам доказ за то.

Па ипак у педагогији још није све онако како бисмо. с правом могли очекивати. Има рада, има идеја, има успеха:. захвата се често непосредно из самога живота и даје животу —_ али има и кабинетских теорија, професорских истина и непедагошких смерова; и има их доста: не само у страном педагошком свету, где педагогија представља науку без које се не може и не сме у живот, него и код нас, где се такво. схватање још није одомаћило. |

T. Рајичићева Посебна дидактика представља у томе погледу частан изузетак. Посвећена питањима, којима се са. врло различитих, често контрадикторних, гледишта може прилазити, она нас, као синтеза свега онога што на пољу дидактике ваља, сигурно води и на крају — што је за сваку похвалу у данашњем времену магловитих идеја оставља са. убеђењем: да се потпуно успело. Јер, њен је писац човек,. који се сав посветио школи, перу и педагогији (нарочито дидактики), човек који педагошке идеје филтрира независно од сваке субјективне оцене кроз призму реалнога, и све што ради у томе правцу, ради не за добро ове или оне педагошке школе, већ за добро васпитања у опште.

Материјал у г. Рајичићевој Посебној дидактики подељен је на два дела. У првоме делу обрађена је настава матерњег