Učitelj

420 Учитељ

За сада је 35 држава узаконило обавезну телесну вежбу у школама. 20 држава одредило је државни програм за телесно вежбање, а 19 држава има за телесну вежбу нарочито. оделење са потребним чиновништвом и буеџтом.

La Nouvelle Educatione

Pod ovim je naslovom osnovali su društvo godine 1921. gospodin T. J. Gućritte i gospodin Rogcr Cousinet u Francuskoj (Paris), kojemu je svrha pomagati unapređenje pedagogije. Ono. je skupilo vaspitače, roditelje i sve koji se interesuju za vaspitanje, sa želiom, da ih ujedini, i potpomaže one, koji su volini svoje znanje i iskustvo dati tako, da bi rad jednoga bio na korist svima, a tim bi se postigla brže potrebna transformacija francuskih škola. — Izdaje mesečnu reviju koja služi kao veza među članovima, ulazeći u tok socijalnog rada, i iznašaj|ući o pedagoškom radu prakse i iskustva, pa o člancima i knjigama savremene psihologije i pedagogije Francuske i drugih država sa kojima je u relaciji posredstvom svojih dopisnika — Društveni organ nosi isti naslov, naime »La Nouvelle Education« (Novo vasprtanje) i sa svojim bogatim i stvarnim sadržajem, pia ukusnom formom privlači svakim danom sve veći broi pristalica i privrženika. Društvo održava svake godine izmenično u Parizu i u kojem provincialnom gradu po jedan kongres, na kojem pedagozi iznaša|u svoje rezultate istraživania, tu se objavliuiu radovi deteta, knjiga, pedagoških revija. — Ove godine je održat kongres u Parizu od 26. marta do 30., na kojem je uz ostale istaknute ličnosti na pedagoškom polju govorila lično doktoresa Montessori o svoijoi metodi. — Osnovatelji »La Nouvelle Education«. uzimaju u · obzir pedagogiju kao znastvenu tehniku, koja se može obrazovati i razvijati samo opservacijom i ogledima. Ova tehnika je skup vlastitih sredstava; пе да se stvori dete po ovoj ili onoj koncepciji moralnoj, filozofskoi, socijalnoj, već da mu se dozvoli harmonično i potpuno razviće instinkta i sposobnosti. — A zato treba da su njihovi (dečji) instikti i sposobnosti dobro poznati vaspitaču, a psihologija da je baza čitave pedagogije. Međutim poznavanje ove psihologije imaće svoju vrednost зато: