Učitelj

Француска школа и национализација наставе 25

6) Програми и персонал свих просветних установа има ју бити лаички. Ни у једном случају управни органи ових установа се смеју оштетити овај лаицитет.

в) Религијској настави, треба омогућити опстанак, у режиму апсолутне слободе, али како јој национална школа не може дати приступ а да не дође у противуречност слободи мишљења, то се према томе има дати бризи родитеља или свештеника, али изван школских просторија и ван школских часова. | Национални Синдикат предлаже да се национализација изврши овим путем:

1) На челу Народног васпитања стоји Министарство, независно од сваког политичког утицаја и једностраности, не подлежући садашњој несталности и дајући пуну гаранцију у својој компетенцији. Ова установа радећи под контролом Парламента и импулсијама националним удружиће целокупну просвету и биће подељена у одељења која ћи одговарати следећим задацима:

а) Одељење за Основну наставу (забавишта, елементарна настава, допунска настава, занатске и шегртске школе, настава после школског образовања и стручна настава)..

6) Одељење за Средњу наставу коме припадају разне секције ове наставе.

в) Одељење трећега степена у које улазе университети, технички институти, високе школе придодате Министарству за народно образовање.

У надлежност свакога Одељења спада у колико се ње: гове компетенције тиче доношење програма, наставног плана, одређивање броја часова, организовање администрације, инсталација и управа разних установа, испити и течајеви, име. новање особља и његово напредовање, у сарадњи са Комитетом где ће бити заступљени и делегати чиновнички.

Министарство представљају и у његово име раде обласни инспектори, који су у исто време председници Обласних одбора, у чију надлежност долазе: дужности које ће се мало даље навести.

2) Виши савет за национално васпитање као консулта тивно тело, а кога сачињавају у једнаком броју представници политичких власти, родитеља и стручних лица (наставника).