Učitelj

74 Учитељ

хологије иставља сад критички Билер насупрот Шпрангеровој науци о двојству о објашњивој и разумљивој, индуктивној и увиђавној, елементарној и структурној психологији, према слободоумној и везаној, природонаучној и духовнонаучној психологији. У завршној глави даје Билер исцрпну критику психоанализе. Билер је ово дело, које представља покушај једне синтезе у психолошкој области, изврсно израдио, те се препоручује.

А. Меззет, Епшићгипо пп Фе Рзусћојосје ипа Фе рзусћојог асћеџ · Еасипсеп дег бесепуам. Е. Међпег. Гејрдо. 1927.

Овим уводом у психологију философ Аугуст Месер из Гисена усавршио је своје на далеко распрострте уводне списе у разне области философије. Он не претпоставља никаква стручна знања, у првој глави говори о духовном животу, у другој о телесним условима за духовни. У трећем одељку долази кратко, јасно излагање психолошких праваца у садашњости, и то прво на основу различитих схватања предмета психологије, затим на основу различитости метода. Уз сваки преглед иде врло важна литература. Месеров „Увод“ може бити препоручен најтоплије сваком васпитачу.

МУ. Зјегп ипа О. М'естапп, Меодепзаттјипо ил ЈиеШоепхргиипо уоп Ктдегп ипаЈигепасћеп, 3. Ашћаосе. 20. Вејћен 2иг денасћин #иг апоемапаје Рзусћојовје. Натђигсег Атђенег 21: Весађивозјогасћипо 3 Ј, А. Вамћ, Гејрдо 1926. |

Ово 3. издање књиге која се појавила тек 1920. јесте потпуна прерада, која је двогубо проширено прво издање. Ово је најопсежније дело данашњег стања метода за испитивање интелигенције, нарочито у Немачкој. Први главни део садржи 451 појединачних правила (страна 1—446), други главни део упоређивање система и низова за испитивање (стр. 447—500). У списку литературе означена су 253 списа. Писцима и издању припада хвала стручног света за ову неопходну помоћ у области испитивања даровитости. -

А. Ј. Воззопто, Паг рзусћојоозсће Ргон. С. Магћоја, НаПеа 5. 1926. Директор нервне клинике Првог државног Универзитета у Москви растумачио је у овом спису своју методу истраживања психичких процеса (Закони и методе прерачунавања) практичким примерима на типовима психички слабе и дефек-