Učitelj

594 - Учитељ

Вежбања у певању мелодија (написаних на табли) лаких песмица. Свака ће се оваква мелодија певати најпре са ла или другим којим слогом, и кад се тако добро научи, потписаће јој се текст испод нота и певати са текстом. Ученици у то време могу већ прилично читати.

Прошпиривање обима гласа на више најпре шоном а (на четвртој линији) Да онда тоном е (на четвртој празнини). Вежбања у певању ова два тона вршиће се само онда ако то висина дечјег гласа допушта а иначе не.

Вежбања у извађању половине ноше и паузе са тачком.

Вежбања у извађању чешвршине ноте и паузе са тачком. Вежбања у такту 9/,. “

Вежбања са знацима легата.

Вежбања са знацима понављања.

Вежбања са знацима 17% уоба џ П5а уона.

Вежбања са знацима корона.

Напомиње се да није потребно да ученици знају како се ови знаци зову већ само како се практично изводе.

»

Ши ТУ разред

Знање које су ученици добили у Ги 1 разреду биће у ИЕ и ЈУ систематизирано и попуњено. Тек ће у ова два разреда ученици научити називе и вредности нота и пауза као и називе осталих до сада само практички научених знакова.

Како ће сеу ШилМ разреду па и даље материјал из нотног певања много лакше и брже прелазити, те учитељ. неће моћи да стигне да све то на „табли напише, то ће се ученицима одмах у почетку трећег разреда дати ручна књига из које ће моћи са успехом пратити све оно што им се из нотног певања буде предавало, јер су се за две године довољно. за то оспособили. Као ручна књига служиће ученицима само препоручене књиге. У њима ће ученици наћи већ сређен ма-

теријал који треба да науче као и песме које треба да пе-

вају. Заједничком анализом, учитеља и ученика, појединих мелодија из књиге, утврђиваће се пређени материјал тако да пре певања мелодије ни један знак из ње не остане ученицима непознат. Тек тако научена мелодија отпочеће да се пева и певаће се са називима појединих нота: с (Це), 4 (де),

е.... С18, 455, е:5.... сез, де5, е5.... Кад се и на овај начин мело-