Učitelj

Значај фантазије за васпитање и наставу 335-

монију и створили у њима равнотежу између развијања интелекта, осећања и воље, а при томе водили довољно рачуна и о савременим животним потребама, онда би по свој прилици нестало оне огромне провалије, која постоји између данашње школе и живота. Занемаривање развијања социјалних осећања, воље и карактера у школи имаће и ту последицу што ће омладини недостајати она снага, која би је по свршетку школовања потстицала на даљи идеалан рад. Млад човек без довољно вољне енергије и хуманих осећања одајући се своме позиву, вођен животним инстиктима, у већини случајева постаће филистар, који ће као гмизавац стално гмизати по земљи и неће моћи никада да се уздигне у висину, у идеалне регионе.

Ако школа хоће да испуни своје високе задатке, она се дакле не сме исцрпсти искључиво у развијању интелектуалних снага и способности, а још мање у пустом саопштавању сувог знања, већ мора водити рачуна и о образовању вољних и емоционалних феномена свести, тим пре што се вољне и емоционалне особине формирају само једанпут и не могу се у свако доба поправити, док се знање може увек надокнадити па и повећати. Осим тога у последње време многи долазе до уверења да је данашњем морално-болесном друштву једини лек: оплемењивање душе и срца омладине. А за оплемењивање душе и срца омладине један од основних услова јесте стварање гвоздене воље, чврстог карактера и племенитих осећања. Јер само омладина, која. ће бити до сржи прожета алтруистичким осећањима и снабдевена потребном животном енергијом, биће у стању да се истински загреје за високе идеале лепше будућности и бори за свето тројство земаљског живота: за истинито, добро и лепо. Само. нова поколења, која ће располагати челичном вољом, јаким карактером, идеалним осећањима и високим интелектуалним снагама, моћи ће да изведу данашњи болесни свет на пут духовног, моралног и материјалног оздрављења.

Али није довољно да ова нова генерација, у коју се уздамо да нас избави из ове у историји људскога рода досада незапамћене кризе, има само здрав дух, већ је неопходно потребно да се тај дух васпитава у здравом телу. А да би се здрав дух могао формирати у здравом телу, требало би да се достојна пажња поклони и култу тела. За постигнуће овога циља потребно би. било пре свега да се повећа број недељних часова из гимнастике,