Učitelj

Мази А. Афега о рогпауапји соуека 351

„Који знаду злато растапати,

„И са њиме ситне књиге писат, „Нас дахије цару опадати

„Око себе рају световати!“

Прота Матија Ненадовић, који се учио писмености (код попа: Станоја) у Србији крајем ХУШ века, даје такође један приказ о: просвети Србије тога доба који се слаже са Вуковим. Прота пише: „У оно време у Србији ни гласа ни трага од школа није било, но сваки ђак који је желео што учити, морао је попу или. у манастир ићи. Премда су сиромаси ђаци морали и на једном и на другом месту служити и попине и игуманове коње седлати и раседлавати, опет је свако радо сносио, који је желео што научити и попа бити, за чим је онда сваки тежио, јербо у Србији онда није било другога господства, кроме бити кнез, поп или калуђер, а и пандур имао је неко мало одличје“. Сам прота кад је: њу месецослову научио свеце казивати“ гордио се и осећао „учен и преучен“. У Србији се тада, на крају ХУШ века, није знало: за веће науке од ових.

ког КМЛСЕ 1 2707

Ма! А. Аа!ета о рогпауапји со“ева

1

Мета зштпје да зи хађуде и рпугеф 1 ч пашката 04 уеПКе: Жееђе. АП хабјиде и рохлауапји соуека ропајубе зи оразпе ро уоћ..

»

Мета та ођсшје, песо Чо зи Хађепја год беја да ћ пјћоуа: АЧеса пе гагитеји 1, па дгисој згат, јадапја десе да ћ пућом год кеј! пе зћуагаји. Ра трак, уес зап! озпоуп! изјоу! Соуесјег хајефиског Иуоја рптогауајџи паз да једап дгисога зћуагато, јег сејо пазе: агХапје ргета засоуеки 7ауј5! од (оса. Сјиф 5: тпого бђође и хајецте; дуен Када Њ1 рохлауапје Соуесје рпгоде БПо Боде.

»

Ртуо захпапје Које пат зе патећишо БПо је да пајјад рој са ха 1тотадпји соуесјео Чибеупог Муоја уоде рогеко 17 пајгатшјег ден пјзћуа.

»

Мазршн гад је патса ха зуакова Ко и рохпауапји Соуека у једпи уаХли паџки, Ко је ргодуЦије 1 ћосе да зе и пјој одотаа. Опа шје шкакуа Кпјка тидгоз,, опа #геђа ргакНспо да зе ча4. зуакџ ројауџ и Фшеупот Иуош (гтеђа, гакотеа,, задоду јауац + џ зеђе пр.