Učitelj

5. Храна за сваки дан, празнична и специјална према годишњим временима.

6. Минерална (со, шалитра, квасци и др.), биљна и животињска храна; имена костију, меса и рибе. Употреба у сировом стању и начини припремања главног биљног продукта у датом месту.

7. Врсте хране која претставља раскош за дато место или је она доказ сиромаштва. Храна која је највише у употреби.

8. Шта служи за храну у великој нужди (на пр. за време глади); Једу ли се натруле и покварене ствари: Једу ли кору, лишће, земљу:

9. Које животиње или делове животиња и биљака не једу и заштог Врсте забрањене хране: Које се хране гаде:

10. Имена јела и начин припремања. Обична, посна, мрсна, млечна, брашнена; разне врсте хлеба, печења, колача итд. Техника припремања хране. Ко је готовиг

11. Напитци, њихови називи и припремање према полу, узрасту и сталежу. Предања о вину, ракији и пиву.

12. Пијанство, пушење, жвакање и шмркање (бурмута). Наркотична средства, њихово припремање и употреба.

13. Молитве, жеље и здравице при употреби пића, пушења и др.

14. Средства против повременог пијанчења.

15. Како се припремају резерве и којих продуката и како се чувају:

16. Да ли се после ослобођења сељак боље храни; Кад се појавио дуван и да ли га пуше жене и деца; Постоје ли легенде о дувану:

17. Веровања о храни, о распореду лица за столом и о реду за столом. ;

18. Модели о разним врстама хране, посуђу итд. (на пр. модели колача, хлеба и др.).

(Наставак у идућој свесци) А. И. Никифоров

ČITANJE U OSNOVNOJ ŠKOLI ČITANAČKI KOMPLEKS: POPLAVA

U svojoj Mefodici глајеппзкод jezika*) naširoko sam objasnio kako se čilanje u osnovnoj školi može u duhu radne obuke njegovali. Tom prilikom ufvrdio sam da čitanje ne može poslužiti svojoj visokoj svrsi, ako se čila što bilo i u koje vrijeme bilo, već da kod tog posla lreba i još kako voditi računa o raspoloženjima djece, koja su česlo olsjev prilika koje vladaju u društvu i u prirodi, i o duševnim, bolje rečeno spoznajnim pofrebama koja njima slijede. Ta subjektivna raspoloženja i fe spoznajne

*) Malerinski jezik u našim narodnim školama, od Saliha Ljubinčića, Zagreb, 1933.