Učitelj

зе ха slušaoce pedagoške grupe uvedu predavania iz sociologije vaspitanja ; i

2) da se predavania iz tog predmeta uvedu i za slušaoce viših pedagoških škola ; ИЕ

3) da se nastavni program iz sociologije u V godini učiteliskih škola izmeni na taj način što će se sociologiji dati više mesta (eventualno učiniti |e samostalnim predmetom), a sem objašnjavanja osnovnih poimova iz opšte sociologije omogućiti da se kandidatima bar u naikraćim potezima objasni problematika sociologije vaspitania i dadu im osnovna znania iz metodologije te discipline;

4) da se stručna udruženja naših prosvetnih radnika svih kategorila u većoj meri zainteresuju za kolektivan naučni rad i prikuplianie podataka iz te oblasti; i

5) da svi pozvani činioci, u prvome redu razna naučna udruženja i ustanove koje raspolažu sa fondovima, dakle imetkom, mate-

rijalno pomognu rad na sociološkom ispitivanju naše, |ugoslovenske omladine.

НОВЕ КЊИГЕ ПОСЛАТЕ НА ПРИКАЗ „УЧИТЕЉУ“

Педагошка Чехословачка уредио Мил. Р. Мајсторовић, Београд 1938, 8", стр. 132, дин, 12. Бр. 7 Педагошке библиотеке Југословенског учитељ. удружења. Садржи следеће студије: Рохатаџ јато Јидозјоуепе — Dr. Emil Franke, Razvoj pedagoških ideja kod Čehoslovaka — Dr. J. Hendrih, Pregled razvitka čehoslovačke filozofije i sociologije — Dr. J. Кгај, Развој и садање стање психологије и психолошких основа савре-

мене педагогике у Чехословачкој — Др. Ј. Вањек, Развој и данашње ·

стање чехословачке дидактике — Ф. Мусил, Развој основног школства у Чехословачкој — Др. В. Пржихода, Џспејзко обгахомапје и Сећозјоvačkoj — Dr. J. Keprta, Ekonomski i pravni položaj čehoslovačkog učitfeljslva, i njegove organizacije — Р. Коћ Школске зграде у Чехословачкој — В. Велварски, Наставна средства у чехословачким народним школама и њихова стандардизација — Ј. Пејстержик, Уџбеници у новој школи Л. Ханус, Песје рохоппе ргећбјаџе | pozorišta za decu u Čehoslovačkoj М. Обтап, Васпитање за одбрану у чехословачким народним школама — О. Јелењ, Грађанске поуке и васпитање у чехословачким народним школама — M. Cuopx»ena, Bibliografski pregled čehoslovačke pedagoške,

tilozofske i sociološke literature — Dr. L. Kraohvil, Карактеристика чехословачке литературе за младеж — Др. Ф. Буланек—Длоухан, Џтезјо pogovora — Urednik.

Мишљења штампе о „Педагошкој Чехословачкој“ —- нарочито

чешке и словачке, врло су ласкава. (Она су, углавном, изнета у бр. 1 „Учитеља“ — за септембар.

Овде наводимо још два.

ја == опна а __-