Učitelj

8 0 РИД БЕШЕ ДИ ЛИ АНА ИЕ 7 ЕНПеРАеН саниите помива ет ви ире БНИННЕ ВАЕТЕ

Шта треба биљкама да расту2

Добио сам одговор: земља, топлота, светлост, ваздух (понављање из П разр.) Сад сам поставио питање.

Зашто у јесен биљке престају расти2

После мало размишљања добио сам тачне одговоре. — Зато, што у јесен нема довољно топлоте. Пошто сам ово потврдио упи"тао сам децу:

Како разликујемо биљке по трајању живота2

Деца су прегледала своје свеске у које смо бележили, па су излагали: да једне сазре у једној години, друге живе две године а „дрвеће живи много година. Одобрио сам одговоре деци, па су записали: Биљке по трајању живота делимо на:

једногодишње двогодишње. и вишегодишње.

Примена

Пре него што смо пошли у град, казао сам деци да напишу код куће као писмени задатак ово.

1.) Које биљке у својој околини познаје као једногодишње.

2.) Које биљке познаје да су двогодишње.

3.) Које су биљке у нашој околини вишегодишње.

Задатак је био под свих решен са довољно воље и разумевања. „Многи су нацртали биљке о којима су писали те су тиме употпунили свој задатак.

Закључак:

У школи смо претресали писмене саставе ђака и вођена је дискусија. Грешке су исправљене и вршена је допуна. Водио се разговор о опадању лишћа и о зимзеленом дрвећу.

Постигао сам са излетом и дискусијом у школи да деца са разумевањем излажу о животу у јесен.

Власт. Бугариновић

Земљо сна настава

Напретком дечје психологије унапређена је настава у народној школи. Овде ћемо се забавити само земљописном наставом. С обзиром на градиво, земљописну наставу делимо на припремни и на прави део. У припремном делу се ученицима 1 и П разреда дају основни по јмови земљописа, и то у вези са почетном стварном наставом. Напосе,