Ustavno pravo Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca

КОНСТИТУИСАЊЕ НАРОДНЕ СКУПШТИНЕ

173

кационог одбора штампа се и раздаје посланицима најдаље у року од три дана (рачунајући од дана када буде готов). 0 овоме се не стара привремени председпик Скупштине, него председник верификационог одбора. 174. Претрес у пленуму почиње тек по протеку двадесет четпри сата од како је извештај раздан. Претрес се дели на двоје: на претрес неоспорених избора, и на претрес оспорених избора. (1) Претрес неоспорених избора, који увек претходп претресу оспорених избора, може трајати највпше један дан. 0 свима неоспореним изборима гласа се као о једној целини, т. ј. предлог одборске већине да се сви ти избори оснаже, ставља се на гласање као једна целина. Један посланик, који би налазио да између сто избора које одборска всћпна не оспорава, има три избора које он лпчно сматра за неправилне, тај посланик ма како гласао гласао би противу свог уверења. Ако гласа за примање одборског извештаја, он гласа да се, уз 97 Избора које сматра за правилне, оснаже и три избора које сматра за неправилне. Ако гласа против одборског иввештаја, он гласа да се, због три пзбора које сматра за неправилне, не оснаже 97 избора које сматра за правилне. По ранијим српским пословницима, двадесет посланика могло је захтевати да се поједини пзбори пребаце из групе неоспоренпх у групу оспоренпх, и по њиховом захтеву морало се поступпти. На тај начин, о којима he се пзборима решавати у целинп као о неоспоренима, шгје зависило само од скупштинске већине, него и од скупштинске мањине (под условом, да је бројала бар двадесет посланика). Питање је, да лп би и данас, кад овакве одредбе нема више у пословнику, опозиција могла захтевати пребацивање појединих пзбора из групе неоспорених у групу оспорених? Ми мислимо да би могла захтевати, али да се по њеном захтеву не би морало поступити. Скупштини би стајало до воље да тај захтев прими, или не прими, јер пословник више не каже шта he се у случају таквих захтева радпти. Никако не би требало узетп, да се чак ни по скушптинском решењу не би смео један избор пребацити из групе неоспорених у групу оспоренпх. Верификацпони одбор не може бити старији од Скупштине, нарочито не онда када је реч о постављању питања о коме he се гласати. По ошптим прописима пословника, питањео коме he гласати, Скушптина је слободна да рашчлани како год нађе за потребно: ако она не би хтела да гласа оједном избору у вези с неоспореним изборима, верификациони одбор не би је могао на то натерати. (2) Претрес оспорених избора, за разлику од претреса неоспорених избора, води се о сваком избору по на особ. 0 једном избору нико не може говорити дуже од пола сата, а цео претрес мора се завршити уроку одпетдана. — Оспореиих избора има две-