Vojin

иг

ВОЈИН

је р^чун о успеху ОФицира и предлог о реФормама. Подобним неко.шкогодишњим размишљавањем и испитивањем устројства школе уверили су се. да је та школа била више уииверзигетски Факултет, који нз себе није испуштао практичне л.уде. какви се за ђеђерал -штаб тражили; услед чега у почетку ове године састављена је била под председништвом в. мннистра особита комисија из опих начелника главних управа в. министарства, који би најбоље умели да каагу праве потребности ђеп. штаба, и сагласно с тим и предавања у академији. У тој комисији учествовали су такође и чланови саветског комитета главне упране ђен. штаба. чланови бивше испитне комисије и акадел!ијске конФеренције. Овој комисији био је задатак да промотри на!пре послове ђен. штаба, и да реши, канва се зпања од отих оФицира захтевају, па на осиову тога да о: >' дели шта треба да се предаје у академији како' к у к о ј ој р а з м е р и. За решење та два пигања комисија се ползовала добављеним вестима о научном делу Француске апликационе школе, извештајима исиитне комисије и извештајима академијске конФеренције Осим тога саслушавала је поједине личности, добро упознате са ђен. штабннм пословима. о недостатцима примећеним наоФицирима по излазу из аг;адемије, и најпосле,сваки од академијских проФесора излагао је у седницама своје мпење о нредавању наука у академији по системи прнмљеној за излагање свога предмета. Са овим материјалима, после неколико седница, комисија је пологкила овај основ, за опсуђење иредавања наука у академији: „1) Прави задатак николајевске академије ђеи. штаба састоји се у том, да снрема оФицнре за службу ђен. штабну, при чему трсба да буде обраћена особита нажња на практичне службене потребе. Затим,