Zbornik radova
торанима. Радо воле да иду и на утакмице и концерте. Све остало, што би се могло назвати стандардним установама културе и задовољавањем културних потреба, није у жнжи интересовања младих (бноскопн, изложбе, позоришта). Такође, тек једна петнна младих из узорка бави се активније културно-уметничким стваралаштвом кроз некн од облика културно-уметничког аматеризма. (Види табелу 3).
Зашто је то тако,односно који су разлози за непосећивање ових места, као основнн разлог се наводи недостатак слободног времена (35,7%), затим следи самокритичко признањеда је посреди недостатак ннтересовања (28,1%), а на трећем месту је недовољна понуда (чнтај - неадекватна понуда 14,6%). Можда је недостатак слободног времена и помањкање интересовања, незадовољство културном понудом разлог зашто културни садржаји заузнмају мало места у слободном времену младих. Можда је то тек један изговор за друго и обрнуто. Но, било како било, тек сваки седми омладинац и омладинка сматрају да је културна понуда довољна и разноврсна (13,5%). Највише је оних који сматрају да би културна понуда требало да буде боља и разноврснија (69,9%), а 16,6% је изричита у томе да је културна понуда Вал>ева недовољна и незанимљива. Наши млади испитаници, њих20,9% просечно дневно гледају ТВ до 2 часа, 65,4% од 2 до 5 часова, а 13,7% чак преко 5 часова. Такође, практично нема младих, односно њихових домаћинстава да не поседују извесну количину аудио и видео касета. Кућне аудио и видеотеке су најбогатије, плоча има нешто мање јер су то већ технолошки превазиђени носачи звука. Више од половине (59,3%) младих у кући има видео рикордер, a 17,8%. има и компјутер. Ни стара, добра књига не стоји лоше, готово нема домаћинства без књиге, највише је домаћинстава који имају до 50 књига - 32,1%.
КОЛИКО ЧЕСТО ПОСЕЋУЈЕ
86
често ретко никад биоскоп 6,3% 69,0% 24,7% библиотеку 42,9% 47,8% 9,3% музеј, изложбе 3,2% 66,7% 25,2% позориште 10,1% 56,0% 34,0% концерте 33,1% 47,5% 19,4% утакмице 38,9% 39,5% 21,6% рекреационе центре 28,8% 51,0% 20,3% кафане, ресторане 25,2% 49,7% 25,2% игранке, журке 66,5% 29,7%. 3,8% бави се културним аматеризмом 21,2% 24,2% 54,5% Табела 3.