Žena dvadesetoga veka

37

ведника. Проста, честита жена управљаће се по оном што какав поштен и праведан критичар каже, ако таких критичара, има, хоћу да речем, ако их она може добавити и упитати. С позориштем, у кога је сила још већа, врло често човек не зна шта, да ради; јер, питам вас шта је то дрека иза кулиса% Ту се мора ризиковати. Чисто је мода у неком свету, отићи на прве представе. Кад који комад има успеха, онда треба да смо га гледали. Само се о њем и говори читавих петнаест дана. „Шта миолите о оној сцени А о оној реченици; И о игри глумице ове или оне»

Разумем да се иде на комедију, само да и ту има разликовања. Ја држим да је наше позориште врло богато добрим саставима. Цензура, која нас не заклања од неморалности, барем нас чува од безобразности. И ми имамо великих позоришта, као што је позориште Француско, која су већ собом заштита, Нико се не сме усудити да стави неке и неке речи, или неке и неке приче у уста г-ђици Рајхенберговој или г-ђици Бартети, и ја мислим да оне не би ни знале шта да чине и како то да кажу. Ја не корем жене што иду на прве представе, па се комад покаже како не треба. Али ако такав комад имадне успеха, ја њих корем за тај успех, и велим да оне имају и право и начина вршити полицију у театру.