Žena dvadesetoga veka

38

Отидите у „Јеатар Франсе“ кад је која прва представа. Доњи бој заузимају сами људи. Ту има доста пишчевих супарника п критичара. Жене, у великој већини, заузимају све остале просторије. Критичари излазе у међуакте п разговарају се у собама п ходницима, како ће испасти комад. Они много помогну да комад ослави, или да пропадне; али, управо, ту жене пресуђују. Осем онога што оне показују за време представе, и што се зове лице сале, оне чине више него новине, оне су онај јавни ромор после првога вечера. Ту се тек јављају салони у свој својој снази. Ако жене узму који комад у своју заштиту, он је спасен, он је ославио; ако ли га оне осуде, он је пропао.

Салон, роман, и позориште — је ли у том сва спољна женина улога Није, још има послова, о којима бих ја желео говорити вама потанко; има добрих послова, добрих дела, као што би рекли људи од цркве и вере. А онда # — Е ту је све. После тога ми ћемо проучити улогу женину у породици, а то је велика, страна њезинога задатка. — Шта! Зар да. оне немају свога клуба, својих новина, својих договора, својих изборних састанака % Да, да немају! Ја нећу да видим жене ни у каквој војсци. Али не сматрам као излишан њихов утицај који оне имају на нарави кроза салон, и у име нарави на роман или позориште.