Žena i socijalizam

У

Тада су молбе за развод брака падале на 100.000 бракова из кругова:

слугу“ . . . . 289 или ! молба на 346 бракова, надничара. - _ о: 1 > > 909 о чиновника = 957 „= | Е 7295 = - привредника и 5 трговаца . . 9354. „ 1 5 „ 288 5 уметника и научника. . . 485. „ ! 5 „ 206 7-=

Молбе за развод брака биле су дакле у оно време у вишим друштвеним слојевима Саксонске за 50 чешће него у нижим. Све већи број развода брака показује да уопште брачни односи постају све неповољнији, да се намножавају чиниоци који брак разоравају. С друге стране, ти су бројеви доказ да се све већи број жена одлучује да несносни јарам са себе стресе.

Али и зла у браку расту, и корумпирање брака расге корак у корак са заоштравањем борбе за опстанак и претварањем брака у ствар новца и куповике. Породицу је данас све теже" издржавати, а то опредељује _ многе људе да се уопште не жене. Причање како жена треба да ограничи свој рад на кућу, да изврши свој позив као домаћица и мајка, постаје све више бесмислена, фраза. На другој страни ове прилике иду на руку ванбрачном подмиривању полног саобраћаја и умножавању броја проститутки; такође расте и број оних који болује због неприродног подмиривања полног нагона.

У имућним класама жена често пута спадне, као год у старој Грчкој, на улогу простог апарата за рађање законске деце, чувара куће или старатељке око мужа разореног развратом. Ради свог задовољства или својих љубавних потреба муж издржава хетере — данас назване куртизане или метресе — које станују у најлепшим крајевима вароши. Други, којима средства не допуштају да издржавају метресе, живе пре и после ступања у брак са блудницама, за које им срце више куца него за женом,