Žena i socijalizam

190

детиње рубље и да подноси трошкове око њега, реши се _ да дете уклсни са свеша. Једне недеље у септембру пр. год. она удави дете јастуком. Поротници изјавиле да је одговорна за убисшво без. предумишљаја, признајући ублажавне околности. Државни је тужилац предложио највећу казну од пеш година робије. Суд је због убиства осуди на три године робије.“ Ето тако се заведена, срамно напуштена, у очајање и срамоту бачена жена решава и на последњи корак: убија плод своје љубави, бива суђена и кажњена робијом или смрћу. Несавесни прави убица — шета се слободан, жени се можда у брзо затим ћерком из какве „часне, ваљане“ породице и постаје- врло поштован и моралан човек. Има подоста _њих са почастима и достојанствима који су на овакав начин упрљали своју част и савест. Кад би се и жене питале мало при законодавству, ствари би у том погледу стајале мало другојаче. Очевидно је да се многа убиства деце и не открију. Крајем јула 1899, у Франкенталу на Рајни оптужена је једна слушкиња да је своје новорођенче утопиле у Рајни. Државни тужилац затражи од свију полициских власти, почињући од Лудвигсхафена па низ Рајну све до холандске границе, да га известе: да ли је у том и том одсеку времена избачен на сухо један детињи леш. Резултат. овога захтева, резултат који је изазвао запрепашћење, био је тај да су власти јавиле да је у томе времену извађено из Рајне ништа мање но 38 дечјих лешева, али се за њихове мајке све до данас није могло ништа сазнати.

Најсвирепије поступа, као што смо већ споменули, француско законодавство, које забрањује истраживање оца, али зато оснива домове за находчад. Одлука Конвента од 28. јуна 1793 која о томе говори, гласи: „Га панћоп зе сћагсе де "еф саноп рћуздие ећ тогаје дез ептал!5 ађапдоппе5. Пезогта5, 15 зегоп! езјопез зо5 Је зеш! пот Ф'огрће вз. Апсипе алште па саноп пе зега регтиз.“ (Нација прима на себе дужност физичкога и моралнога васпитавања напуштене деце. Она ће се од сада звати једним јединим именом: сирочад. Никакво друго називање није допуштено.) То је било врло угодно за мушке, јер се тиме обавеза појединца превалила на целину, само да

+ 5 # ~

=еае