Žena i socijalizam

61

своје држање према жени. Нема сумње да друкчије мисле они који сањају о „мисији хришћанства да ослободи човечанство.“ Шта више, они тврде да је хришћанство ослободило жену из њеног ранијег нискога положаја, и при том се позивају нарочито на веровање у Марију, односно у Матер Божју; за њих је то веровање знак поштовања према женскоме полу, ма да се оно у хришћанству тек доцније јавило. Католичка црква, у којој ово веровање постоји, тешко да би смела делити ово мишљење. Наведене мисли светаца и светих отаца, које би могли лако изнети ујош већем броју, говориле су и све скупа и свака посебице против жена и против брака.

Црквени сабор у Макону, који је у У. в. претресао да |

ли и жена има душу и са једним гласом већине одлучио да има, тако исто доказује непријатељско расположење хришћанства према жени. Гргур МУП. завео је целибат духовника, да их не би никакве породичне обавезе одвајале од црквене службе; а томе је ишло на руку и само веровање у грешност телесне пожуде.“ Ни разни реформатори, као што су Калвин и скотски духовници који су беснели против „телесних пожуда,“ не допуштају ни најмању сумњу у непријатељско расположење хришћанства према женама.“

Уводећи обожавање Марије, католичка га је црква вешто ставила на место обожавања незнабожачких 60гиња, које се налазило код свиг народа које је тада хришћанство обухватало. На место Цибеле, Милите, Афродите, Венере, Церере и др. богиња јужних народа, на место Фреје, Фриге и т. д. германских народа, дошла је Марија, која је била идеализована по хришћанско-спиритуалистичком схватању.

» Против целибата су се поред осталих борили и неки духоввици мајнске дијецезе. Они су говорили: „Ви владике и опати имате велика богатства, краљевске трпезе и многобројну ловачку опрему, а ми сиромашни прости свештеници имамо ради утехе само једну жену. Уздржљивост је можда лепа врлина, али је у ствари тешка и горка“. Ууез СОпуош: Гев (ћеотјев зосјајев (и Обмаалате. 11.

Многобројни примери за ово налазе се код Бекла, у његовој

„Историји Цивилизације у Инглеској.“ (Српеки превод од Боже Кнежевића. Пр. Пр.)

|| ит а