Žena i socijalizam

ховним потребама. И једне и друге су дејство истог организма, и једне надруге утичу. То важи и за човека иза жену.

Према томе познавање особина полних органа исто је тако потребно као и познавање свих других органа, и човек мора поклонити њиховој нези исту пажњу. Он мора знати да органи и нагони који су усађени у сваком ч0веку и чине један врло битан део његове природе, а у извесно доба живота пошпуно њиме овладају, не смеју бити предмет тајења, лажног срама и потпуног незнања. Из тога даље излази да познавање физиологије и анатомије разних органа и њихових функција код људи и жена треба да буде исто тако распрострањено као и ма која друга грана људскога знања. Наоружан тачним познавањем своје физичке. природе, човек ће многе животне односе посматрати другим очима. Тада би сама по себи ишчезла толика зла, поред којих данас друштво пролази ћутке и богобојажљиво али која готово свакој породици задају мука. У свима другим стварима знање важи као врлина, као најузвишенији, најлепши људски циљ, али само не знање ових ствари, које стоје у најтешњој вези са бићем и здрављем нашег властитога Ја и са основом сваког друштвенога развитка.

Канш вели: „Човек и жена тек заједно чине потпуног и целог човека, један пол допуњује други.“ /опенхауер изјављује: „Полни нагон је најсавршенији израз воље за животом, а тимеи концентрација свих вољиних тежњи.“ „Реализација воље за животом концентрише се у акту стварања потомства и овај је акт њен најпресуднији израз.“ Слажући се са тим, Мајнлендер вели: „Тежиште је људскога живота у полноме нагону. Једино полни нагон гарантује индивидуи живот, који она пре свега жели... Човек не поклања ни једној ствари већу озбиљност но оплођавању и ни у каквом другом раду не нагомилава и не концентрише у толикој мери интензивност своје воље као у акту стварања.“ А много пре ових, Буда је рекао: „Полни је нагон оштрији од секире којом се укроћава дивљи слон, он је топлији од пламена, он је као стрела која се забада у дух човеков,““

# МалтаАпдег: РЕПозорћје Фет Вгјбзцпе, 11. Вата, 12 Евзаув. Егал/ аге а. М, 1886. 8. Ковпшлег.