Ženski pokret

своје послове, уштеди своју снагу, сачува своје здравље и развије своју моралну свест. Начин који је изабрао Женски Покрет и згледа да је потпуно успео. Тромесечно учење млађе женске чељади које ми дајемо својим домаћичким течајем успева да унесе читаву револуцију на боље у целом њиховом Један светао израз наде види се на њиховом лицу при првом раду своме. Узвици помешаног и бола и радости прате њихово учење, јао јадној мени сад ми се тек очи отварају, ми ти јадне живимо ко марва. Јао мени несрећници сад тек видим да сам брата због проје изгубила (био је од тифуса болестан кад је мало прездравио она му дала комад вруће проје и упропастила.) И тако редом и учестано кукају над собом и својим животом, који су до сада водиле. И невероватно брзо схватају сваку реч, схватају сваки покрет и науче сваку радњу која им се покаже. Нас је у почетку изненађивала та њихова бистрина и тежња за сазнавањем, а сад кам је јасно да је то јака жеља да се изађе из тешкога положаја слично жељи роба за слободом а онога који је у тами за зрачном светлости. Понеко је сумњао да је време од три месеца мало да створи код некога навике за цео живот, говорило се да ће оне вративши се у своју стару средину убрзо заборавити оно што су примиле. Није тако, резултати показују друкчије. Једно женско чељаде које је прошло кроз домаћички течај Женскога Покрета у мањем или много већем броју остале чељади у породици, одржава. оно што је научило и својим личним примером утиче да и остали то науче. Јако се разликује кућа у којој се налази чељаде које је прошло кроз домаћички течај Женског Покрета Изгледа да је одлика наших течајева што су на екстерној основи нарочито добра. Девојке собом свакога дана уносе из школе у кућу оно што су тога дана тамо научиле. Родитељи су увидели да је живот у овим школама удешен и сличан начину живота у породици. Уређење и рад ових школа је такав да наша сељанка може лако да уреди тако и свој дом и да живи бољим и лепшим животом. Нема оног великог одсека, оне велике провалије између куће и школе. Живот и рад школе и живот и рад куће утичу један у други, посредници и веза су саме ученице. Идеално би било да таквих течајева имамо што више, то су расадници свести и слободе наше жене у народу, наше

9. и JO.

Извештај домаћичке секције

341