Učitelj, 01. 01. 1922., S. 35

Просветни преглед 343

ИТАЛИЈА Школе на отвореном простору.

једна од највећих тешкоћа, које се појављују при организацији оваквих школа, јесте недостатак наставника спремних за овај посао. Као што се зна, у оваквим школама дете не сме бити остављено само себи ни један минут већ мора бити у сталном и интимном односу са својим наставником, како никада не би мислило о својој болести и бригама свога живота. сабог тога су установљени нарочити тромесечни курсеви за спрему учитеља таквих школа са овим програмом:

Теорија васпитања. — Школе на отвореном простору, њихова историја и њихов васпитни и хигијенски значај. Избор ученика за школу. — Плућна туберкулоза и њено лечење. — Храна, нега и физичко старање. — Физичко васпитање, игре и вежбе. — Педагошки методи и њихова примена. — Физички ресултати: тежина и мерење тела. — Интелектуални и морални резултати. — Будућност ученика у школама на отвореном простору. — Њихова професионална оријентација,

Практично васпитање. — Похођење антитуберкуларних болница. — Избор ученика. — Похођење једне школе за физичко васпитање и једне школе на отвореном простору.

Избор наставника, који ће походити ове курсеве, врши нарочита комисија. Поред осталих квалификација нарочито се тражи: да сваки кандидат мора бити потпуно физички и умно здрав, веома енергичан и приступачан и да не буде оптерећен много својом породицом.

Овакви су курсеви дали у Италији одличних ресултата.

= ШВЕДСКА Ђачке екскурзије.

Шведски лист „Народна школа“ износи за пример једну школу у Штокхолму, која је нарочито основана и уређена за пријем екскурзиста. Та школа има 22 кревета са осталим потребним стварима и удобностима и увек је готова да за време школског распуста прими 20 ученика и два наставника. Пошто свака школа има своју кујћу и најпотребније судове, то се екскурзисти њоме служе за спрему доручка и ужине, док им се ручак и вечера спрема у каквом народном ресторану. Ако се “