Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

ЖАЛБА У УПРАВНОМ ПОСТУПКУ

145

ног одбара, не може бити сlтручна за све те послове. Стога би се дошло у положај да правшшост решења која су у првом степену' донели стручни органи цени у другом степену нестручан орган. Ш не узимајући у обзир друге разлоге који указују на то да комисија народног одбора не може додринети отклањању 'евентуалних неправилности у раду дрвостепенйх органа, сам' йзложени разлог' показује да je она неподобна да врши функцију друтос!тепеног" органа. Поред тога, један од услова добре управе јесте и брзина у' раду. Комисија састављена од чланова народног одбора који као грађани имају своја редовна занимања a који су заузети и као 1 чланови народног одбора, свакако не би могла перманентно заседавати, већ би се састајала повремено, што би изазивало спорост У РадуНајзад отварање комисије као органа народног одбара аа правом да решава по жалбама против решења других органа истог народног одбора одударало би од наших устаљених схватања о жалби као нравном средству ма у ком поступку. У поступку судова, било у грађанским било у кривичним стварима, не би се могло схватити да до жалби против одлуке коју je донело једно веће суда решава које друто веће истог суда, без обзира како би то веће било сјастављено. Из овога се закључује да комисија народног одбора која би решавала у другом степену не би испуњавала услове стручности без којих не долази у обзир рад ма у ком послу па ни у управи, а ни услове брзине у раду ко ja je у управи неопходна. Кад се има у виду да je на органе управе општине и сјрезова већ пренет највећи део управних послова и да се они све више преносе на ове органе, а да су ти послови веома разноврсни и често особито сложени, изложени недостаци комисије би несумньиво изазвали тешке последице по квалитет рада управе уопппе. Притом, странка не бй могла доћи до оне загатите какву има у виду наведена устанна одредба, а ко ja се обезбеђује доследном дрименом правила да по жалби решава виши орган управе. в) Стварање комисије као другостепног органа имало би за последицу замењивање права странке на жалбу правом на приговор. Жалба као правно средство изазива рад вишег органа у ствари која je предмет првостепеног решеша, a овај орган има могућност и овлашћење да ствар репш стручно, брзо и у целости. Оваква могућност вишег органа омогућава пружање странци потпуне заштите, у чему и лежи разлог признавања странци права на жалбу. И приговор, као замена жалбе, изазива решавање од стране другостепеног органа. Међутим, пошто je тај орган комисија народног одбора чији je орган удраве донео првостепено решење, она као што je већ изложено, практично нема онаквих могућности за решаваше ствари какве има виши орган. Услед тога, путем приговора се умањује онаква заштита странке каква joj се обезбеђује