Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

234

АНАЛИ iIPABHOr ФАКУЛТЕТА

Доцент dp. Срнић: Ja мислим да не би тако требало протумачити одредбу Иреднацрта. Проф. dp. Гузина: Мени није јасно зашто ce y Преднацрту каже да je само осмогодишње школовање бесплатно. Фиксирање тога наводи само на то да може бити да ће ce увести школарина за остале врсте школовања. Доцент dp. Срнић: Зашто ce не би ова одредба протумачила супротно: да je држава за сада y могућности само осмогодшпње школовање да обезбеди као бесплатно и да ce услед гога прокламује оно што je y могућности да ce учини. Проф. dp. Гузина: Данас je фактично стање такво да je школовање бесгглатно и на Правном факултету. Доцент dp. Срнић: У толико пре нема разлога да ce ова одредба Преднацрта тумачи као да he убудуће све школе које нису осмогодишње завести школарину. Проф. dp. Тузина: У широј јавности питање ce поставља потпуно обрнуто. Значи да Преднацрт треба да буде одређенији y том погледу. Доцент dp. Срнић: Преднацрт je сасвим јасан када каже да ce гарантује бесллатно и обавезно осмогодишње школовање. A да je бесплатно произилази из формулације да ce осмогодишње школовање финансира из друтптвених средстава. Проф. dp. Гузина: To значи да ce остала школовања не финансирају из друштвених средстава, док ми само имамо друштвена средства, других нема. Доцент dp. Срнић: Ми имамо и стручне школе које имају и друге изворе финансирања. Проф. dp. Гузина: Ja кажем само то да ово питан.е није јасно према Преднацрту Устава. Проф. dp. Ђорђевић: To je уопште нејасна ствар. Може ce и овако и онако закључивати. Чл. 44 требало би да буде друкчије формулисан, наиме да je осмогодишње школовање обавезно a да je школовање уошпте бесплатно y смислу организовања и функционисања установе за школовање y односу на оне кандидате који ce уписују и стичу образовање y школама. A ко ће финансирати те школе, то je друго питање. Проф. dp. Гузина: Држава не гарантује y овом тренутку да he она финансирати школовање уопште. Проф. dp. Ђорђевић: Често ce каже школе могу да финансирају својим средствима и поједине организације, У ствари, њтгхова средства су истовремено и друштвена средства, друштвена својина. Кад ce доносе прописи и о томе дискутује, онда ce чују и ставови из којих произилази као да су то њихова приватна средства. Једноставно ce каже: организација има средства и може да оснује и финансира школу. A je ли та школа потребна