Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

100

АНАЛН ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

Финансијскоправно посезање више држава обухваћа олакшице у области a) путовања и пресељавања; б) саобраћаја разних видова, нарочито пак транзита, те в) правку похмоћ у фииансијском поступку. Y оквиру међународног регулисања дажбина спомиње рефлекс међународних пореских односа на аутономне одредбе или у смислу реципроцитета (формалног или матернјалног), с обзиром на околност да одреВени терет погађа у иностранству нашег обвезника или га не погађа; надаље наводи одредбе којима су одређене норме или границе одређеном начину финансијског оптерећења. У оквиру међународног финансијског ратног права проучава нарочито финансијскоправна питана а) на окупираној непријатељској територији заједно са ратним пленом, те б) на територији издвојеној из раније државне заједнице. Удина проучава нарочито; I Ограничавагье дажбинске власти држава уопште, II Територијалну примену дажбинске власти, 111 Међународна ограничења територијалног извршавања дажбинске власти, и то личне, предметне и месне границе ( 39 ). Стварна ограничена дели на а) ограничења независна од конкурентског нзвршавања друге дажбинске власти (слобода транзита, колективни уговори о разним гранама саобраћаја и поједностављењу царинских формашости), регулисане размене билатералним трговинским и царинским уговорима, трајне или пролазне односе на основу интеграције заједно са финансијском контролом, б) ограничења у вези са извршавањем иностране дажбинске власти (двоструко опорезивање). Y оквиру месних граница наводи меЬународне воде, пограничне зоне и колонијалне територије. IV Y оквиру манифестација дажбинске власти ван територије спомиње a) извршавање те власти уместо локалне државе (in sostituzione): неједнаке царписке уније и царинскп прикључци, протекторати, закупи, ратна окупација; б) извршавагье сопствене дажбинске власти једне државе на територији друге поред локалне: слободне зоне и друге лучке царинске олакшгще, конзуларне таксе, плате државних службеника, ратна окупацнја те в) извршаване те власти у простору који не пргшада другој држави: ннчија земља, високо море и надваздушни простор, територије под мандатом или старате.ъством; ми додајемо још питање епиконтиненталног појаса регулисаног Конвенцијом о континенталном слоју (Женева 1958). V глава посвећена je меВународној сарадгьи у области дажбина, тј. заједничком извршавану дажбинске власти од стране више држава и царинске уније у ужем смислу, уреди међународних управних унија, кондоминнји, међународне речне комисије, надаље међународна дажбинска помоћ и координација конкурентских државних дажбинских власти. Липерт обрађује у 111 одељку заједничка начела финансијског права (територијална власт, право државне припадности, једнакост права, узајамност, највеће повлашћење, приви\еговани положа] ), у IV финансијску власт (њена проширења и ограничена, међународне реке, унутрашње морске воде, међународна језера и кана\е, ваздушни простор, финансијску власт на окупираној територији за време рата и иза њега, те разграни-

(39) Разграничена je потребно н у погледу времена!