Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

АНАЛИ ПРАВНОГ Ф.АКУЛТЕТА

значащи делови резолуције, а осим тога има и очигледних грешака у превођењу. И у осталим текстовима сачуваних докумената Резолуције ca I заседања на српском и шиптарском језику има извесних малих разлика, тако да није сасвим јасно који je примерак резолуције веродостојан, односно потпуно аутентичан ( 33 ). Као што сам већ напоменуо, сасвим je извесно да je Прво заседање Обласног народноослободилачког одбора имало одређен значај за стварање аутономије на Косову и Метохији, у непосредно послератном периоду. А тек II заседание Обласног народноослободилачког одбора одржано од B—lo.8 —10. VII 1945. године у Призрену, после коначног ослобођења земле од стране фашистичких окупатора, донело je Резолуцију о прикључењу Косова и Метохије федералној Србији, на основу принципа самоопредељела. Y нормалним условима, у слободи, и после укидања Војне управе, па овом заседању Обласног народноослободилачког одбора народ се преко својих представника, на основу Одлука II заседала АВНОЈ-а и тековина остварених у Народноослободилачкој борби, слободно определио за припајање Косовско-Метохијске области Народној Републици Србији. Народи који живе на Косову и Метохији Шиптари, Срби, Црногорци и Турци коначно су се изјаснили и, на основу права на самоопредељење до отцешъела, определили да живе у федералној Србији и у Демократској Федеративној Југославији. Y ствари, овим су биле упогпуњене одлуке I заседала Обласног народноослободилачког одбора.

Ар.

Станоје Аксић

РЕЗЮМЕ Первая сессия Народно-освободительного комитета Косово и Метохии Политическая обстановка на Косово и Метохии в течении всего военного периода была весьма сложной и полной противоречий. Она была такой в результате политики национального угнетения господствовавшей в стране буржуазии по отношении к албанскому национальному меньшинству в течении всего довоенного периода, отсталости и остальных пережитков прошлого, а также вследствие искусно завуалированной политики фашистских захватчиков, организовавших власть на началах „разделяй и властвуй" и стремящихся добиться поддержки, у албанского населения. С этой целью захватчики разделили территорию Косово и Метохии на три окуппационные зоны. Все это сказалось и на сам ход развития Народно-освободительного движения и вооруженной борьбы на территории Косово и Метохии. После капитуляции Италии были созданы более благоприятные условия для развертывания вооруженной борьбы и в этом крае, а в особенности во второй половине 1944 года. Весь ход внешних и внутренних политических событий к концу 1943 года благоприятствовал созыву Первой сессии Народно-освободительного комитета Косово и Метохии, состоявшейся в селе Буняю вблизи Тропое

(зз) То се внди из прегледа докумената 6р. 1329 (у пет различитих примерака) и документа 6р. 1316 Покрајинскн завод за историју Приштина.