Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

147

ПРИЛОЗИ

Iьак за сваку облает чије се познавање показује нужным при вршењу овог или оног прегледа органнзације, а у циљу провере да ли се и у којој мери поштују односно занемарују прописи о заштити на раду. Из тог сазнања проистиче одредба чл. 112. Основног закона о заштити на раду, по којој инспектор рада, за вршење прегледа организација, кад je потребно вршити одре Вена мерења, анализе или друга вештачења ради утврВивагьа да ли постоји повреда прописа или не, а инспектор није у могућности да их сам извршп, користи стручне установе односно друге стручвьаке. Ако инспектор рада оцени да пој едини општи акти радних и других организација и органа у делу којим се регулише заштита на раду нису у складу са законом и прописима донетим на основу закона, дужан je известити највиози орган управљања. За случај да овај орган не уважи сугестије инспектора рада, он je дужан, о примедбама које je ставио на опште акте, известити надлежни орган општинске скупштине и надлежни уставни суд. Ако утврВена повреда представл>а прекршај или кривично дело, инспектор рада je дужан иоднети предлог за покретање прекршајног односно кривичног поступка, а суди ja за прекршаје je дужан известити инспектора рада о исходу поднетог му предлога. На исход којим није задовољан, инспектор рада може изјавити жалбу. О нзвршеном прегледу организације схваћене у горе речей ом зна чешу и о својим налазима, инспектор рада je дужан сачинити записник у потребном броју примерака, од којих се један уручује организации. О утврђеном неправилном односу према заштити на раду инспектор рада подноси извештај надлежном органу управљања организације. Y том извештају он излаже своја запажања и налаз и указује на запажене неправилности нарочито у вези са оггштим стањем заштите, радом службе за заштиту на раду, начином прописивања норми и мера заштите на раду, односом руководећег особља према примени заштитних мера, активностима у вези са образоватьем у области заштите на раду итд. Ако спровоВетье заштитних мера за отклањање констатованих неправилности захтева посебна инвестициона улаганьа, а уочене неправилности нису такие да би се гьима теже угрозили животи и здравље лица на раду, инспектор рада може наложите постелено саображавање постојећег стања захтевима садржаним у прописима о заштити на раду. О томе je истовремено дужан обавестити општинску скупштану. За случај да организација не приђе постепеном отклањању неправилности и недостатака инспектор рада може предложите општинској скупштини да je стави под принудну управу. С обзиром да су органи надлежни за послове инспекције рада управ1Ш органи, то се и у раду с њима примењује жалбени поступай. Против првостепеног решехьа органа штспекције рада жалба се, у року од 8 дана, изјављује органу инспекције рада шире друштвено-политичке заједнице, и то непосредно. Против првостепеног решена републичког органа инспекције рада жалба се изјављује надлежном републичком органу који je одреЬен републичким законом. Правни учинак жалбе je овде, као и другде, у томе да она одлаже извршење решења, изузев ако je нареВена забрана рада.