Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

164

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

Треба рашчистити и питање шта je реформа за нас? По мени, то je усклаВивање односа на нашем Факултету са целокупним односима у нашем друштву. Ми смо заостали у развоју за развојем друштва и сада треба убрзаним радом надокнадити пропуштено, a убудуће пратити друштвене промене како се поново не бисмо нашли у оваквој ситуацији. Често се говори да je настава програмски и плански преоптерећена сувишним историцизмом и то je тачно. Свака нова друштвена формација преузима од претходних оно што je за њу корисно у савременим условима и што je употребљиво. То значи да треба да имамо знања из прошлости у мери у којој нам то може олакшати ход напред.

Брачарић Лазар,

студент

Конгресни документа о задацима Савеза комуниста у области образована и васпитања и задацима Савеза комуниста у области науке, јесу не само документа ко je смо примили на знање него су то и конкретни задаци за чланове Савеза комуниста који се морају спровести. Зато мислим да делим мишљење свих, ако кажем, да je наша Конференција прилика да се види докле смо стигли и који су нам наредни задаци у области реформе. Када говоримо о реформи високог школства, не могу а да не поменем Препоруку коју je усвојила Скупштина Београдског универзитета и то из два разлога; прво, у Препоруци се јасно каже да се мора прићи марксистичком образовању на Београдском универзитету и друго, говори се о идејно-политичкој и моралној подобности наставника који васпитавају студенте. Шта je до сада учињено на плану марксистичког образована на нашем факултету? Општи je утисак, да се на Правном факултету у Београду одвија жива активност на плану идејног и акционог оспособљавања комуниста и студената. Креатор ових активности je Секретариат, а носилац Комисија за идејни рад и марксистичко образовано СК Правног факултета. Тако, на пример, помоћу курса марксистичког образована, затим помоћу група за продублено изучавање марксизма-ленинизма итд. постигнута су завидни резултати. Међутим, цео овај процес марксистичког образована одвија се у ваннаставним процесима тако да je то само једна страна медаље. Када погледамо како ствари сто je на плану марксистичког образована путем наставе, наићићемо на забринавајуће стане. Нашој јавности се представља да je марксистичком образовану кроз настану посвећено довољно пажне и као агруменат истине се да се оно остварује у оквиру свих предмета, а посебно у предметима: Политичка економија, Социологија, Друштвено-политички систем, Увод у право, Уставно право итд. Да ли je ово тако најбоље знамо и осећамо ми студента. Највећу критику морају да претрпе управо уцбеници. Понеки донекле обухватају питана која се односе на марксизам-ленинизам, али je то недовољно. Осим тога, ова проблематика се обрађује на неадеква-