Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

166

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

том смислу наставници би требало да у што краћем року приђу изради конкретних солуција. О реализацији задатака које одредимо Секретаријат конференције треба да води рачуна и да о томе обавештава чланове Савеза комуниста и нашу јавност уопште.

Јотић Јован,

студент

Аругови делегата ja се извшьавам што ћу можда у неколико наврата и поновити нешто што смо до сада казали. МеВутим, мени je огранак наложио да изнесем његове ставове о третману питања реформе, значи, о томе како смо ми гледали на то питање до сада. Чини се да смо и сувшпе сами себи и другима праштали око реформе и да ова конференција има да изгуби од своје тежине ако не погледамо себи у очи, ако се не сусретнемо са фактима и пропустима од раније. Неки од оних који je требало да изведу реформу, свесно или несвесно, камерно или ненамерно, увек су налазили преча посла, а реформу третирали као ствар која може да чека. Погрешно je схватање да су они који прикривено коче, одутовлаче или спречавају реформу магьи политички противници од оних који и речима указују да се боре против реформе и самоуправљања у Јутославији. Ови друга су видл>иво политички обојени, али нису много штетнији од првих. Y нашем динамичном самоуправном друштву развој праксе и производних снага мора да прати и развој свести, узстој lato sensu кваштет њеног садржаја, начин формирања н коришћења. Образовање и наука служи пракси и животу а не обрнуто. И Факултет мора да има ту функцију. Дакле, ова реформа не треба, није и не сме да буде, реформа на речима. Она je битни саставни део свакодйевые активности наставника и студената и борбе нас комуниста. Нити je велики део студената који благовремено завршава студије, нити су они који дипломирају' доволно спремни да одговоре потребама праксе, да бране интересе радног човека, да пишу, рецимо, самоуправне споразуме, утичу на развој самоуправл>ања, познају важне области друштвених односа и њихово правно регулисагье итд. Очито je да су наставни планови застарели и неодговарајући и да и они неповолно утичу и на квалитет и на дужгшу студирања. То се односи и на облике наставе, залагања једног броја наставника и ненаставних радника и студената Све то не одговара данашњем тренутку и социјалном животу. Сматрамо да су главки кривци што сада поново расправљамо о реформи неки наставници и асистенти, иако не сви подједнако. То je искуство показало. Хоћемо да кажемо ко нам je стао на пут када je цела партијска организација прошле године решила да до краја летњег семестра завршимо део тог важног посла. Сви су студентски огранци своје обавезе испунили на време, али je одједном по одлуци једног дела наставничког огранка ствар запела. Мало je времена потребно да се схавти да појсднни наставници штитећи личне интересе желе да „свој” предмет сачувају и наметну га у обиму који je предимензиониран и са-