Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

201

ДИСКУСША

чине суштину нашег друштвеног и правног уређења, како би и на тај начин и садржински и васпитно студенти били што непосредније и што целовитије упознати са основним правним установама којима се данас и карактерише и битно разликује наш правки систем (нпр. друштвена својина, право самоуправљања, изградња самоуправног нормативног система посебно у организацијама удруженог рада, и сл.). 2. Треба проучити могућност обраде, путем правних предмета у наставном плану, извесних за нашу државу значајнијих питања, која данас представљају посебну комплексну, али и целовиту и самосталну проблематику као на пример право развоја. 3. Предузети мере да се већ ове школске године почне настава из предмета Теорија марксизма. 4. Извести нужне последние по наставни план на Правном факултету из чшьенице да су створени посебни факултети (нпр. Економски факултет, Факултет политичких наука, социолошка трупа на Филозофском факултету) који сада формирају посебне стручњаке за многа радна места на којима су раније радили дипломиранн правници, тако да неки предмети у нашој настави треба да буду више усмерени за разумевање појава које се правом регулшпу, што би требало да има за последицу сажимање и сужавање таквих матернја и предмета. 5. С обзиром на нужност увођеаа у наставни план извесних нових посебштх предмета, биће неопходно било изоставити било спајати неке од данас постојећих предмета. Такође je потребно, с обзиром да наставни план треба у целини да буде у служби концепта који je нзраз досадашњих потреба нашег друштва, проучити сврсисходност постојећег распореда предмета по годинама. 6. На место трупа опционих предмета прећи на појединачне опционе предмете- с тим да би могло бити довол>но да студенти обавезно полажу само по један опциони предмет на 111 и IV години студија. 7. Приликом доношења одлука сходно овим ставовима, потребно je да се с једне стране ослободимо сваког субјективизма и зачарености у традиционалне групације предмета које вучемо годинама као да се ништа битно и суштаствено не догађа у нашем друштву па и праву, а с друге стране да учинимо један предлог којим ћемо показати да je право нашег самоуправног друштва у својим основним појавама и установама заиста ново и другачије од оног што je раније постојало. Ц. Значај ревизије, осавремењивања и актуелизирања наставних програма појединих наставних предмета врло je велики, посебно ради њиховог усклађивања са уставним променама и новом поделом законодавне надлежности у нашој земли. То питање je свакако у тесно j вези са питањем наставног плана, али се она ипак не морају истовремено решити, мада би, такође, брзо требало довести до краја и питање наставних програма, и то како у вези са тьиховом садржином тако и у вези са њиховим обимом имајући у виду способност и могућност просечног уредног студента да све предмете једне школске године заиста и може да савлада у току године.