Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

202

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

Увези са израдом наставник програма треба посебну пажгьу убудуће посветити и питањима уцбеника, и то са свих становишта, Није мали број уцбеника који су са додацима (разним социологијама, нпр.) или чак и без додатака предимензионирани, педагошки на нивоу, који сасвим не задоволава, по структури излагања недоволно прикладки итд. Посебна пажња мора бити посвећена идејној и стручној страни уџбеника, a такође и околности да се уцбеник пшпе за студенте. Колективни начин писана уцбеника до сада je врло мало практиковав, иако постоји низ разога који указују да би не мали број недостатака од којих пате наши уцбеници био мање присутан, а можда неки и елиминисани кад би уцбеници били плод рада више аутора. Понавлагье и поклапагье исте (или скоро исте) материје у разним предметима одавно je предмет пажње факултетске (и не само факултетске, уклучујући ту и X Конгрес СКЈ) јавности. Ово питање вал>а решити до 15. априла ове године. Измена садржине наставног програма значи, поред осталог, одстрагьиванье сувишног историцизма и енциклопедизма. Непотребна историцизам не налази се само у историјским предметима већ практично у свим предметима. Посебну пажњу вала посветити Римском праву и редуцирати га на најужу меру. Питање историцизма и Римског права вала решити до краја ове школске године. 111. Кваилет наставе у свим њеним облицима вала подићи на виши ниво. Иако педагогике, стручне, идејне и друге способности у свих наставника нису подједнако присутне (а то и не могу), нико не треба нити може бити задоволан постигнутим. На томе се недоволно ради, што има за последицу опадање интересовагьа слушалаца за наставу, мада има наставника који у савремене мисаоне токове успешно уклуче слушаоце и тако слушаоца претварају у своје делатне сараднике. Систем извођења наставе треба све више изграђивати у цилу остваривања што непосреднијих контаката између наставног особла и студената и у целу што систематичнијег и активнијег учешћа студената у извођењу свих облика рада у току наставног процеса. Другови Владета Станковић и Тонка Карло сматрају да би реформу требало остваривати и помоћу промена организационих облика извођења наставе. Они су конференции изложили своју замисао. Конференција сматра да надлежна самоуправна тела и органи треба да изврше анализу изнетих мишлења и да у зависности од резултата тог разлагања предложе увођење побољшања у мери у којој би представлала унапређење постојећег стања ствари. Вала уводит праксу да тамо где се покаже потреба, поједине партије из одређене дисциплине предају они наставницн који су најболи познаваоци дате проблематике. Наставници треба да уједначе критеријум оцењивања на испитима. Неретко студент исте радиыости са приближно истом обдареношћу добнјају веће оцене само зато што дуже студирају и стога незаслужено стнчу боли основ за разне привнлегије и приоритете у запошлавагьу и избору