Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

203

ДИСКУСИЈА

за одређена звања. Ову околност реформа, а ни начела самоуправног социјалистичког друштва, не могу занемарити. Уз то уочено je да се студентима са највипшм оценама оцене неретко „натежу” да им се не би „кварио просек”. Оваквим појавама вала се оштро супротставити. Посебну пажњу треба посветити далем изграВивању вежби као облик рада, с тим да би овом питању требало прилазити диференцирано с обзиром на врсту и природу појединих наставник предмета и с обзиром на поједине године студија. У заједници са будућим корисницима правничких кадрова требало би развијати систем праксе студената у организацијама удруженог рада, и то како у току школске године тако и у току летњег распуста. Потребно je изналазити решења за учешће стручњака са других факултета, института и сл., a такоБе из судова, државних органа, радних организација итд. у васпитно-образовном процесу на Факултету. Они би могли да нам укажу на недостатке наших постојећих наставник планова и програма као и на тежишна питања сложене и стално покретне стварности. IV. Режим студија представља једно од најактуелнијих и за живот студената најзначајнијих питања. Режим „године за годину" дао je извесне резултате, али je чшьеница да су се изменили многи услови и показателей који су довели до увођења досадашњег режима студија (мала je дискутабилно питање да ли су основне претпоставке на којима je односни режим заснован биле резултат дублег понирања у суштину проблема). Y светлости тих нових услова, и уз предузимање мера да се сачувају позитивни ефекти (у мери у којој они уистину постоје) досадашы>ег режима студија, треба прнступити испитивању ревизије и промене режима студија. Има одређену тежину и чшьеница да су скоро сви факултети нашег Универзитета већ у већој или мањој мери променили ранији општеприхваћен режим студија. Крутост помеыутог режима огледа се, измеВу осталог, и у томе што je он потпуно неосетлив за социјалну страну проблема која највише тангира студенте из сиромапших средина и има за резултат дискриминацију студената права, па и продужење завршавања студија. Посебно треба проучити проблематику ванредних студија и у зависности од резултата анализе модификовати наставни програм, облике наставе, режим студија, па евенгуално и наставни план у зависности од врсте послова на којима студенти већ раде. Овај посао ваља обавити до краја ове школске године. Аужина студија која je скоро два нута већа од времена законом предвиђеног, доказ je да постојећи систем образована, укључујући ту све компоненте које га сачињавају и све чиниоце које у њему учествују, почива на непоузданим поставками. Ту лежи клучни проблем и самоуправна тела и сви делови нашег колектива треба да приВу ньеговом темелитом проучавању и решавању. Овај посао ваља обавити до краја летњег семестра. Наставници и ненаставно особље не могу избећи део одговорности (а он није мали) за постојеће стање ствари ко je je друштвено неподношљиво. Вала стално имати на уму позицију у коју je X Конгрес CKJ