Beogradske opštinske novine

Од Халачијевог коиа 101. напред за 6,03т нивелета иде у екоку1,5о/о до средине соколске улицеОд среднне соколске улице до првог олука Дубровачке улице иде у скоку 0,552/*. Преко Дубровачке улице идз нивелета хори зонтално. Од Дубровачке уллце до делијске чесме. односно до коца 19 идложена је вивелета у скоку 0;48[ј/[Ј. У т^чци 16, код делијске чееме је водо-деоница. Одатле вода иде ка Дубровачкој и Краљ Милановој улици. Овим правцем одклоњен је скоро хоразовталан положзј од тачке 14 до 16 одклоњен је хрбат пред кућом 11. Карастојан^вића, и ублажен је скок од Карастојановића до Дубровачке улице. Околна поседниц« неће се штетити еем Карасгојановића, који ће на једном дућану доблти два стеиена. Од тачке 16 до угла ч Руског пара" односно тачке 16. положеаа је навелета за 0, Зб^/Ј она је у осиови задржала постојећи правац. У неколико уклоњен је врло благи пад од тачке 16 до 20. 2. Полагање нивелете у Краљ-Милановој улици. Од тачке 1, односно од средине телеграФске улицдо тачке 13. одноено до средиае Дворске улицз положена је нивелета са 10/о за то : да би се нешто ублажио екок због трамзаја до на спрам скопљанеке улаце, а поглавито за то, да би се теразијској просторији дао пад олуцима. Јер нарочито иростор од кућа број 25 на до маркове удице нема с^оро никаква иада и вода лежи до год не исиари. Од тачке 13. до Крагујевачке ул^цз односно до Халачијевог коца бр, 3. полажена је нивелета са 1, 13% за то, да би се избегао скок од скоро 30/о од тачке 19 до Краг. улице и за то, да би се добио једноставан иад. Вододеона тачка 13' према средини дворске улице није се могла виже узети због приетупа у двор и већег откопавања у оба правцв. Ма да сам апсолутно противан повучгној варијенти испрекиданом кармин-бојом од испред дворскз до Крагујевачке улаце, због частих и неједнаких скокова, збо! повећег скока исиред крг>гујевачкз улице, ипак еам, аЈО се не би апсолутно дозвовита пројектована нивелета ест у повукао. 3. Лвлагање нивелете у Крагујевачкој улици. Од Краљ-Миланове улицч, односно од Халачијевог коца бр. 3, иоложена је нивелета у н:приметном продужењу ранијег правца са 0, 85°/о] до ресавчеве улицс. одиосао тачке 5." Од тачке 5 до тачке 3 према средиаи Милугинове улице ноложена је нивелета еа 1, 10о /о за то, да би се за трамвај ублажио скок од тачке 5" до 9 и да би се ода тле даљој дужини ради водотока нешто иовећао. Даље, да би се ублажио скок улицама : Сарајевсхој и Орлови ћевој ради евентуалног повлачвња трамваја ако би тешко ишло са проширењем саомзнлчке улаце. Јер , ироширење сцоменичке улвце до сарај-аске иш!0 би лако , пошто је са једне стране државно земљишт?. Од тачке 13', одное-но од средиае Малутинове улице до мајура положена је нивелета са 1°/° • Полагање нивелете у Обреновој и кпза Милошевој улици Од почегка Обренови улице. одкосно од тачке 2 аолижена је нивелета са 0,430/0. Овим правцом дигнут је

у овој краткој улици хрбаг који је давао водотоку конгра пад. С тим је одклоњено јаао иењање за скоро 40ш. и губљење добивене висиве. Сем тога улица добива деликатнији вид. Да би ее избегло веће откопћвање, нивелета је везана код тачке 2. са тачком пупка, и тако, ако би еив.;лега предстлвљала васину иупка, онда код тачке 2. не ба било никгквог насииааа. аво би предстааљала висиву олува" ондц би се сам » код таћке 2. васипало врз .1 -2,042 левог олук.*! 1 "! Ја еам машљењз. да овај правац иредставља вм?ину пуцка. 0 !ај правац иде до средине Кручзке и Бадеждиве улице. Од средине надеждине улице., односно тачке 7 до средкве Краљ-Маланове уице положена )е нииелете с.1 5)56/0, С* аа»а ја скок оаога дела ско 6о/о, Дакле \блааен је за 0,50/0. Вашл се није могао ублажити због околних солидних грађава и абол већег откопавања у раније наведен.м правцу од тачке 2. до 7. И за овај арзвац мишљења еаз«, да прздетавља висин/ пупка. И тако би с, иравцч олуаа ове и Краљ Миланове улице секли. Нлсам могао повућа хоризонталну дреко Краљ Милановс улице, за то, предходно треба угврдити ширину коловоза за Краљ Мидааову и Крдгујевачку улицу, а ширина иупка заваси од вида и шариже трогоара, од сада њег дрзећа, хоћели се на њ' обраћаги искључива пажња или ће се оно жртвовати ако то већа корист захте^а. Од Халачијеве тачке бр. 3, односно од разкрснице, где сз Краљ Миланова, Каез Милошева, Крагујевачо и ОЗренова улица еачзљавају, до тачке 13, односло] среддне Вознесеиске узице, иоложена је навелзта са |6о/ 0 . Садањи пад од раекреиицз до исоред скупштинске зграце износи око 10о/о Овакав сграховита успон никако нисам смео осгавити на најжављој улнци, којом наш еарод понајвзше доноеа своје производе на тргове ; којом се једино већн терет»а са еавске обале узносе на вододеовицу и другу (дунавеку) страну; којом једино дере сав теретни саобраћај сд етаницом и ценгрумом вароша. За то, најпре ваљало ми је проучавати, колико се може епустигг!, нз раскреницз, а кола&о дића на другим тачкама. Тако еашае саи, да не смем ниже и! и испод ноте 115,037 114, 350, која кежа всаод тачке левог олука а ис' ' > Ј 0,697 115,340 под Халачијевог коца бр. 3 11 ј ј Јер, у колико бих на раскреаица још ниже ишао у толико би КраЂ-Меланова и Обренова улица добиле већи уеиоп и огкоаавање, а тиме бз још више трпиле околне згргде и и губио се оаај нзопазни прзлаз скока у Крагујевачку улицу, Заиста велика би добит бзла за Кнез Малошеву улицу свако даље сауштање раекренице иснред „Лондона" и ја бах се томз само радовао ако би иредставништво порадало на надлежзом месгу, да се то и иостигне. Јер би се за точако мање наеапало према мапи тарској а ва несенској_ улици. Никако нвеам мишљења да сз овоме правцу даде већи скок 6°/о што се не постизава главна цењ.