Beogradske opštinske novine

232

Молим господу, да о овој ствари размисли, Схеван Дсбравојевић. 0 томе је било доста речи у комисији па је вађено, да је овај израз вајбољи. Прелоодник. Усваја ли се овај члан као што је? (усваја). Дсловођа: чита члан Ш-ћи. „Кондесиовар ]е обвезан да сагради парни трамв»ј (аарошку жељезницу) по нвјбољим системама локомотива које ће се ложити коксом и које морају бити снабдевене са конденаторима". Коста Петровић. Ја мисдим да израз „по вајбољим системама локомотива" треба објаснити, или сходнијим изразом заменити. Мени се чини, да би боље било, да се систем локомотиве још сад одреди, или, ако то не може да буде, онда треба да се одреди суд који ће казати, који је систем најбољи. Ми смо раниЈе усвојилн Раванов систем. За што се од тога одстунило, не знам. Стевзн Добривојевић. Ја сам чинио примедбе ту баш као што је то учинио и г. Коста; али стручњаци су казала, да је тако најбоље да се каже, и с тога молио бих да г. Чађеввћ то објасни. Стеван Ча^евић. По што је Београд теренски тгко положен те има разна скокове улица, а Рованов систем условљава блажије исиод 5 од сто скокова, то ће предузимач већином са Ровановим системом да вози онде гди су с <окови испод 5 од сто Тамо гди постоје око 5 од сто > ли већи скоковв, ту мора да употреби тсшке локомотаве. 1'ако исто и оном ланијом поред савске обале због већих т -рета. Због овога је ова стализација у уговору врло згодна Овде ће бвти управо три системе ликомотива. Рованов систем, то је парна машина која се управо увлачи у вагон која носи путнике, ложи се коксом нема дима и она пе може да вуче еа 5 процента. Од богословије до ђумрука мораће употребити тешку локомотиву. Ето за што је у уговору казано тако округло. А сем тога локомотиве се и саме по себи мењају и, као што је данае најбољи систем Рованов, тако сутра може Онти нај. бољи неки нови систем, и према овакој стилизацији општина би се користила нвјбољим системом. Никола Ђорђевић. Молим да се прочитају услови. Коста Петровић. Ево како је (чита) То је концесија и баш у њој стоји тај Рлванов сисгем. За што се од овога одступило не знам. По кад, се од » тупило од тога, онда би требало оставити општини право, да она каже, који је систем локомотиве најбољи. Милан Павлсвић, Ја мислим да је ово довољно објаснио г. Чађевић, да се према положају Београда не може гамо један система локомотиве употребити, него ће се употребити, три системо. И ово баш што смо ставили у уго вору, да се употреби најбоља система то јс добит за општину јер општина после године дана може тражити најбољи систем, а иначе би се довека ограничила на једав. Г. Еоста ПетровиБ Онда да овоме чл. Ш ћем додамо ово: „Избор сис!еме локомотивие одређује и утврђује општински одбор (одобравање) Г. Председник Усвајали се и овај трећи члан са овим додатком? (Усваја) Делово^а чита члан IV-ти који гласи:

„Концесионар је обвезан да горе означени парни трамвај сагради и експлотише о свом трошку". Г. Председник. УсваЈали се овај члаа? (Усваја) Деловођа Н. Јовановиб чигл чл. У -ти гласи; „Све за грађење тамваја и његове принадлежности потребно земљиште даје општина концеЈионару бесплатно које ће му одма а најдаље зз месец дана дужна бити дати. Но земљиште потребно за копање земље зарад насипање пруге одређиваће самаопштина, ал ^ та«о да исто буде што могуће ближе трамвајској ливији". Г. К. Петровиб. Ове речи господо „његове принадлежности" сувише су растегљиве. Водећи рачуна, овоме и чл, 15 концесије, у коме је чл. казано: да ће се уговором између концесионара и оиштина детаљније одредити односи између уговарајућих страна^ — Крећући се давле у границама дате концесије држим да би требало цео овај члан објаснити. По мом мишњењу трсбдло би овај члан овако заменити. (Чита). „Потребно земљиште за пругу трамваја, као и у земљипме за подизање зграда искључно потребних за експлоатацују трамваја, даје оппмина концесионару бесплатно На коме се месгу и колико земљишта општинског концесионару, ради ове цељи дати, то одређујс општински одбор и са том одрсдбом и одлуком одбора концесионар се мора задовољити. Исто тако одбор општински одређује и земљиште зп копање зеиље за рад насипање пруге, И једно и друго од подазаних земљишта и за зграде и наснпање пруге биће што је мо*уће ближе трамвајсној линији, Земљигате за линију и грађевине у овом члану казане, општина је дужна дати концнсионару за месец дана кад се концесионар као потпуно спреман за грађење трамваја, односно потребних трамвају припадајућих зграда обрати општвнском суду. Г. Председник. Усваја ли одбор по предлогу г. Костином овај члан? (Усваја) Оадч ћемо молити г. Косту да нам дозволи д I можемо измењени члан препивати. ДеловсЗја чита чл. У1-ти који гласи: „Општина се обвезује да изради код владе концеси онарима увоз сталног и понретног материјала слободан од ђумричине и осталах узгредних такса; исто тако, радиће код краљевске владе на томе да се ослободи од непосредног пореза, а општина га ослобођава од општинских нриреза". Г. Манојло Клидис Код тога члана треба у место речи „исто тако" казата „осим тога." Г. Никола Иорђоваћ. Да ли ма нећемо па себе натоварити какву обвезу тиме, што кажемо да се обвезујемо да порадимо да се ослободи плаћања пореза ђумручине итд, Ја би желео да се каже још ово: али општина за све то не јамчи. Г. Коста ПетровиИ. Хоће ли влада ослободити концесионара од плаћања такса и осталога шго се у члану У1 овог уговора излаже, то је условно као што је условљен одобрењем владиним и цео овај уговор. Ако влада одобри уговор онда га је ослободила од ђумручине и приреза. (Одобравање,) Г. Председник. Усвајали одбор овај члан шести с