Beogradske opštinske novine

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ СЛУЖБЕНИ ЛИСТ ОПШТИНЕ БЕОГРАДСКЕ

Год. XXII.

НЕДЕЉА 28. МАРТА 1904.

Број 13.

И 3 Л А 3 Е НЕДЕЉНО ЈЕДАН-ПУТ Ц Е н: За Србију на годину 6 динара на пола године 3 „ За стране земље на годину 9

Г јв

ПРЕТПЛАТУ ВАЉА СЛАТИ УПУТНИЦОМ АДМИНИСТРАЦИЈИ ЛИСТА А СВЕ КОРЕСПОДЕНЦИЈЕ УРЕДНИШТВУ РУКОПИСИ НЕ ВРАЋАЈУ СЕ НЕПЛА '11 Е Н А П И С I А II Е ПРИМАЈУ С Е

Хриетос Ваекрес! На данашљи дан, пре XIX векова, васкрсао ;је наш највећи учитељ и моралиста, Исус Христос Назарећанин. Идеје, које је он бранио и за које је својим животом платио, васкрсле су и однеле победу над мрачњаштвом и заблудама, које су господариле у људским друштву. Истински следбеници Христове наукс се1>аће се увек највећег људског учите.|>а и дананш>и дан посветити његовим светдим успоменама. И уредништво Београдских Општинских Новина, одазивајући се својој дужности, шаље својим ноштованим читаоцима топле поздраве, са жељом, да дан васкрснућа Исуса Хрисга и његове науке весело проведу. У то име: Христрс Васкресе, драги читаоци!

Дозив на претплату Београдске Општинске Новине почеле су да у сваком другом броју доноее, као додатак од једног штампаног табака, а у Формату обичне осмине, збирку свих закона, уредаба, правила, расписа и наредаба^ који се односе на све гране општинских послова, а специјално општине београдске. На овај начин претплатници ће имати на концу сваке године 26 штампаних табака, који ће се моћи уједно иовезати и представљати зборник општине београдске. За овакав зборник израдиће се и нарочити исцрпан регистар, који ће олакшати руковање еа њим, а сем тога све одредбе, које регулишу исте или сличне односе биће примедбама у тексту повезане, те се на тај начин неће моћи губити из вида приликом њихове примене. Од колике ће користи бити ова новина, лако је увидети, кад ее зна, да постоји маса за-

кона и правила, који су несређени и услед доцнијих допуњавања и измењивања постали апсолутно неупотребљиви, а много их има, који ниеу ни одштамиавани. Најзад од овако сређеног и скупљеног материјала моћиће се лакше нрибирати грађа за израду пројеката нових закона, који ће се иодешавати новим потребама и радовима, који предстоје београдској и већим оиштинама у Србији. Пошто је пена општипским новинама врло мала, 6 динара годишње, ми мислимо, да ће сви они, који се интересују оиштинским стварима и имају иослова са оиштином, а нарочито правници, адвокати, општински нисари и чиновници похитати, да се на ове новине нретилате, јер ће неосетно доћи до збирке закона, којима ће моћи лако руковати и увек ее тачно и брзо о свакој ствари оријентовати. Иретнлату треба елати уреднику г. Воји Милошевићу кмету: а још лакше је претплатити се код погате. Кеј и приетаниште Београда Ј^звештај етручне комиеије Тосаодину Министру Грађевина. Решењем г. Министра од 9 Маја т. | год. стављено је у задатак овој комисији да изради детал>ан програм за израду пројекта за ке и пристаниште у Београду. У томе решењу истиче Г. Министар: да питање о грађењу кеа, пристаништа и обезбеђења савске обале долази у ред најважнијих питања не само за општину београдску, него и за целу нашу трговину, пошто је Београд средиште свеколике наше трговине. Полазећи дакле са тога гледишта да начин и обихч извршења кеа и приста-

ништа зависи не само од локалне потребе, него и од потребе свеколике наше трговине, комисија ]е сматрала за нотребно да пре израде програма проучи дати јој задатак, како са гледишта потребе самога Београда, тако и са гледишта потребе свеколцке наше трговине. По мигаљењу комисије, у ногледу потребе .Београда и то са савске стране, истичу се у главноме ови захтеви: 1, да би се спречило одношење обале савске, треба ту обалу пошав од железиичког моста преко Саве па на ниже до тврђаве, обезбедити тако, да се добије потпуно стална обала; 2, да се на подесним местима, а на за го потребној дужини удеси обала савска за пристајање бродова са локалнпм путничким саобраћајем, као за што подесније манипулисање робом која на ту обалу доспе; 3, да се између нове савске обале и зграда које постоје у близини савске обале, од савске полиције до дрвара, добије улица од најмање 18—20 м, ширине, како би се вршио живљи саобраћај дуж обале и како би сама обала добила лепши изглед; 4, грађењем приступних путова ка обали савској, са мање стрмим падом, поетићи што подеснију везу горњих крајева вароши са Савом: 5, постићи што подеснију везу обале и приступних путова са железничком станицом; 6, ради што бржег вршења административних послова царинских, трошаринских и саобраћајнпх усредсредити саобраћај водом и саобраћај сувим. У ногледу задовољења наше трговине и то како извозне тако и увозне и провозне истичу се у главном ови захтеви: 1, да се саобраћај водом што више усредсреди у непосредној близини главне београдске железничке станице; 2, да се сразмерно количини промета добије довољно дугачка обала подешена за једновремено пристајање уз обалу што већег броја бродова; 3, да се обала снабде средствима за што брже манипулисање робом, која има да се утоварује, истоварује или иретоварује; 4, да има простора потребног за смештај робе која ће на обали лежати, као и довољног простора за подизање зграда за антрпое, магазе, царинару и друге административне грађевине; 5, место за пристаниште треба да је такво да се доцније кад то захте увећан сао-