Bitef

grazia marescalchi, marizio margine, ama nogara, roberto starno, barbara valmorin, gabriella zamparmi, (klitemnestra) marisa fabbri, (arald) pierò di iorio, (agamemnon) massimo foschi, (hasandra) mariangela melato, (egist) gianfranco ombuen hoefore

(orest) glauco mauri, (pilad) massimo foschi, (hor) miriam acevedo, aldo barberito, massimo barbone, liu bosisio, anna buonaiuto, attilio corsini, Claudio de angelis, pierò dì iorio, grazia marescalchi, anna nogara, marzio margine, roberto sturno, barbara valmorin, gabriella zamparmi, (elektra) claudia giannotti, (klitemnestra) marisa fabri, (egist) gianfranco ombuen

eumenide

(pitija, sveštenica) barbara valmorin,(apolon) massimo foschi, ( orest) glauco mauri, (duh klitemnestre) marisa fabbri, (prva er ine)a) liu bosisio, (drug a erineja) grazia marescalchi, (treéa erineja) miriam acevedo, (atina) anna nogara, (hor) aldo barberito, massimo barbone, anna buonaiuto, attilio corsini, Claudio de angelis, pierò di iorio, marzio margine, roberto sturno, gabriella zamparmi

du, koji kao što je poznato istražuje nove oblike scenskog izražavanja. Na takvoj organizacionoj i finansijskoj osnovi formirana je trupa sastavljena od glumaca koji su u toku poslednjih godina radili sa Ranconijem i kroz eksperimentisanje zajednički tragali za novim formama koje se danas smatraju za vrlo originalne u svom izrazu. To je bilo strpljivo i mukotrpno istraživanje i zahtevalo je u ovom slučaju čitav eiklus proba započetim u aprilu i igrajući sad jednu sad drugu verziju; ne treba smesti s urna da se u Kieistovom slučaju radilo o dve verzije istog teksta kao sto se jedna ista komedija može napravitì na dva sasvim različita načina. Grupa je izabrala za svoje stalno sedište jedan bivši bioskop u Rimu u delu grada koji se zove Tuscolano gde za sada mogu samo da se održavaju probe. Namera je trupe da nastavi sa već započetim naporima čiji je cilj da glumci sìdu sa pozornice a samìm tim da se udalje od uskog kruga publike koja redovno prati pozorìsna zbìvanja u Italiji, i da se upute onima koji možda nikada nisu videli pozorìsnu predstavu. To se dogodilo i sa »Bijesnim Rolandom« i od tada to je osnovni cilj grupe i njihovih napora u »pravljenju pozorišta«.

biografija reditelja

Luca Ronconi je započeo svoj pozorišni rad kao glumac sa Vittoriom Gasmannom •u komadu »Tri četvrtine meseca« od Luigi Sqarzina. U toku nekoliko godina igrao je uloge mladih Ijudi u raznim komadima (od »Simpatije« do Reterà u »Ani Frank«), pokazujući medutim uvek vise naklonosti za režiju nego za glumu. Godine 1963 pripremio je dve komedije u jednom spektaklu »časna devojka« i »Dobra supruga« zajedno sa uglednom grupom glumaca: Carla Gravina Corrado Panillaria Cechini Gianmaria Volonté. Međutim uspeh spektakla je bio loš iz cisto tehničkih razloga pa se grupa übrzo raspala. U toku leta 1965 pripremao je dva spektakla »Komediju o odrpancima« i »Mesečare« od T. Middietona i Rowley-a. Ovaj poslednji trebaio je da označi pravi pozorišni događaj novinom svojih izražajnih sredstava. Sa Sergio Fantoni-em i Valentinom Fortunato nastavio je i dalje da saraduje i pripremio »Meru za meru« od šekspira i »Prodavca sveća« od G. Bru-

53