Bitef

dina osoba koja je u stanju da brani К. 17. Slika 2: Lenny Lenny, Holdova sekretarica, pokušava da zavede K., obećavajući da ée mu pomoéi. K. se iznenađuje zbog uspeha kod žena. Susret prekida Holdov poziv. Holdovi pomoénici se rugaju K. zbog Lenny, koju smatraju sitnim izazovom. Kažu da bi njihova veza mogla da mu naškodi na sudu. K. im priéa o svojoj viziji sudije u sveéanoj sudskoj odori kako sedi na podijumu. 18. Slika 3: Banka K. sedi u banci razmišljajući da li da svoj sluéaj poveni Hoidu. Zbunjen, okreée se Hoidu, koji ga umiruje reéima da njegova stvar dobro napreduje. 19. Slika 4: Block U Holdovoj kuéi K. sreée Blocka, trgovca žitom i Holdovog klijenta. Kao ni K., ni Block ne zna za šta ga optužuju. Na suđenje je potrošio sav novae i sve svoje vreme. Pošto ne veruje Hoidu, unajmljuje druge advokate i dane i nőéi provodi u sudu u nadi da će naéi bolje branioce. К. govori Błocku da namerava da otpusti Hoida.

20. Slika 5: Hold К. otpušta Hoida i pobesneli Hold pokazuje kako se postupa sa drugim zatvorenicima, a zatim ponižava Błocka i tera ga da podražava psa. 21. Slika 6: Banka U pokušaju da pomogne K. direktor banke ga šalje kod Titurellija, dvorskog slikara koji bi mogao da bude od pomoéi. K. je uznemiren jer oseéa da direktor pokušava da ga se oslobodi. 22. Slika 7: Titurelli Pošto je pokazao K. svoje slike i ponudio da ga portretiše, Titurelli iznosi tri mogućnosti: potpuno oslobađanje, privremeno oslobađanje i odlaganje do daljeg. Zasad još niko nije oslobođen. К. moli odlaganje do daljeg i Titurelli obećava da će to srediti da bi se dobiło na vremenu. К. odbija Titurellijevu pomoc. 23. Slika 8: Banka Direktor banke traži od К. da jednom klijentu pokaże katedralu. Pošto nema izbora, K. pristaje, ali sve više oseća da pokušavaju da ga se reše.

24. Slika 9: Katedrala K. ulazi u mračnu katedralu. Unutra nema nikog. Ni klijenta nema. К okiévá, ne znajući da li da se vrati u banku iii da ostane u katedrali. Pojavljuje se sveštenik i zaustavlja ga. Sveštenik mu każe da presuda neće biti brzo doneseno jer njegov slučaj traži vremena. К. moli sveštenika da mu pomogne da izađe iz mračne katedrale. К. kreče beskonačnim hodnicima pokušavajući da sačuva pribranost. Petlja mu se steže oko vrata. K. bezuspešno tvrdi da je nevin, traži da vidi sudiju i čuje za šta ga optužuju. Nema nikoga da mu pomogne. □

Maštovitosti za izvoz Od početka festivala prvi put sam spontano ustao da bût zapljeskao jednoj od predstava. Bila je to pozorišna adaptacija Kafkinog Procesu Narodnog pozorišta Habima i z Tel-Aviva, Izrael. Za dva sata ovaj me je ansambl naterao da potpuno zaboravim sve slabosti severnoameričke selekcije na festivalu. Genijalna režija zbunjujuće jednostavnosti; dvanaestoro glumaca i glumica podjednake snage sarađuju u savršenom składu; pravi muzički aranžmani; delotvoran sistem prevođenja na džinovskom ekranu omogućuje da shvatimo prizore koji se igraju na hebrejskom; humora, maštovitosti za izvoz; ukrat-