Bitef
»grbe zlobe« kojima su večito natovarene. Međutim, ispod onoga što izaziva smeh i što liči na gatanje i iza onoga što je zlobno, nazire se težnja ka buđenju savesti i odgovornosti. Ta bića koja vračaju, u sivari, ismejavaju i samo verovanje u čarolije i gatanje. Za njih znanje ima značenje sposobnosti prepoznavanja i otkrivanje nečega što je daleko. Kad u istom komadu Magbet i Banka kažu: Mi moiemo da vidimo seme koje je posejalo vreme, oni time misie da će imali konkretni uslov za predosećanje budućnosti s obzirom na taćnu ocenu prošlosti i sadašnjosti. Oni ulažu izuzetne napore kako bi sto bolje prikazali zlobu i haos na ovom svetu. Makbet veštica je komád vesele sadržine. Da bi se dijalozi učinili što snažnijim i efektivnijim, obilato se koristi moć jezičkog tona i poetskog izražavanja Ritam i muzika protkani crnim humorom neraskidivi su delovi njihovih ličnosti i ceremonijala. Ovaj Svet je u stvari prava ludnica. Ceo.laj Sekspirov komad, koji se neprekidno odvija u mračnoj atmosferi, sadrži sve što je zakukuIjeno i zamumuljeno i prikriva perfidnost. Dobro i zlo su toliko izmešani i isprepleteni da ih je nemoguće strogo odvojiti jedno od drugog. Od postanka sveta do da-nas stalno se kuva Kotaa veštica kao svojevrstan simbol veštica. I uvek će biti Magbeta i ludi Magbeta, koji će potpaljivati ovaj kotao. Komad koji ćete gledati predstavIja svet koji je u stvari upravo taj kotao veštica, kao odraz stvarnosti u nekom natprirodnom ogledalu. To natprirodno ogledalo treba svakako shvatiti kao nešto što prikazuje nevidljive dimenzije istine, a u tome će veštice u pravu stranu, odnosno u lice preobratiti ono što su ljudi prikazali kao naličje, a ljudsko prikazivanje uzvratiti im pretvoreno u lice. Magbet sa svojim strastima i slabostima potpuno se sahranjuje u pomrčinu zlobe koju je sam, lično, odabrao. Gubeći sve što je ljudsko, preobraća se u sami živi pakao. Kao što je poznało Magbet je komád koji ne spada u Shakespearove lakrdijaše, jer Magbet postaje komedijašem samoga sebe... On će zaplivati prema ništavilu daveći se i krkljajući u bólu i krvi, dime je okružen i neće iza sebe ostaviti ništa lepo ni značajno. U toku naśih intenzivnih napóra i upornog rada, dragocen doprinos, kao saradnik na našem komadu, dao je koreograf Nasuh Barin, a u našim istraživanjima u vezi sa srednjim vekom i vešticama zna-